تماس تلفنی رئیس جمهور اسرائیل با شاه اردن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس‌جمهور اسرائیل در تماسی تلفنی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، با وی درباره تحولات منطقه و مسئله فلسطین مذاکره کرد.

اسحاق هرتسوگ»، رئیس‌جمهوری اسرائیل، در تماسی تلفنی با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن، با وی درباره تحولات منطقه و مسئله فلسطین مذاکره کرد.

به گزارش دربار اردن، ملک عبدالله در این تماس تلفنی بر اهمیت همکاری برای تحقق صلح عادلانه و فراگیر براساس راه حل دو کشوری در سرزمین‌های فلسطینی تأکید کرده است.

او همچنین بر ضرورت افزایش تلاش‌ها در این مسیر به عنوان تنها راه تحقق امنیت و ثبات و صلح پایدار در منطقه تأکید کرده است.

روز چهارشنبه پایگاه اسرائیلی «والا» خبر داد که هفته گذشته ملک عبدالله، پادشاه اردن، در کاخ خود در امان میزبان «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر اسرائیل بوده است.

براساس این گزارش، منابع اسرائیلی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود ضمن افشای این دیدار تأکید کردند که مذاکرات ملک عبدالله و بنت «بسیار سازنده» بوده و طرفین بر گشودن صفحه تازه‌ای در روابط اردن و اسرائیل توافق کرده‌اند.

روز پنجشنبه نیز وزارت امور خارجه اردن از مذاکرات «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن، با «یائیر لاپید»، همتای اسرائیلی خود در منطقه مرزی پل ملک حسین خبر داد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه اردن، در این دیدار طرفین بر افزایش 50 میلیون متر مکعبی سهمابه اردن از آب‌های مشترک و افزایش صادرات اردن به کرانه باختری از 160 میلیون دلار به 700 میلیون دلار در سال توافق کردند.

وزیر امور خارجه اردن در این دیدار بر ضرورت تلاش برای ایجاد چشم‌انداز سیاسی واقعی جهت تحقق صلح پایدار و عادلانه و فراگیر برای رسیدن به راه‌حل دو کشوری و پایان اشغالگری و عملی شدن خواسته‌های مشروع ملت فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 تأکید کرد.

الصفدی همچنین ضمن تأکید بر اهمیت حفاظت از وضعیت تاریخی برقرار در مسجد الاقصی و بیت‌المقدس احترام به حقوق ساکنان محله شیخ جراح و توقف اقدامات برای کوچ اجباری آنها را خواستار شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟