غرب و بازی با کارت سوخته حمله شیمیایی در سوریه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
غربی‌ها که در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه، که با رای 95 درصدی رای دهندگان به نظام مستقر با مشارکت بالای شهروندان در داخل و خارج سوریه همراه بود، کارزار سیاسی و تبلیغاتی ضددمشق را ناکام شده می‌بینند برای ضربه زدن به مشروعیت دولت سوریه حربه نهایی خود را انجام اقدام تروریستی حمله شیمیایی طرح ریزی کرده اند

سوریه در حالی شاهد برگزاری مراسم روز تحلیف بشار اسد برای چهارمین دوره متوالی بود که بر اساس اعلام مرکز آشتی طرف‌های متخاصم سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه موسوم به «حمیمیم» گروه‌های ترویستی خود را برای انجام حمله شیمیایی به ادلب واقع در شمال سوریه آماده می‌کنند.

در این خصوص، «وادیم کولیت» نایب رئیس مرکز روسی آشتی طرف‌های درگیر در سوریه (حمیمیم) گفته ک بر اساس یک سری اطلاعات بدست آمده، تروریست‌ها در حال برنامه‌ریزی عملیاتی تروریستی با استفاده از مواد سمی در خطوط ارتباطی مناطق سرقاب و خان شیخون در منطقه کاهش تنش ادلب هستند.

وزارت دفاع روسیه تاکنون چندین بار بر وجود آزمایشگاه‌هایی برای تهیه مواد سمی متعلق به گروه‌های تروریستی در ادلب که توسط متخصصان و کارشناسان آموزش دیده در اروپا اداره می‌شود، تاکید کرده است. آنها با هماهنگی گروه تروریستی کلاه سفیدها، حملات شیمیایی را علیه غیرنظامیان انجام می‌دهند و دولت سوریه را متهم به این عمل غیرانسانی می‌کنند.

تروریست های آموزش دیده توسط سرویس‌های اطلاعاتی غربی و عربی در لوای گروهی موسوم به کلاه سفیدها، که از سوی رسانه های غربی به عنوان یک سازمان بشردوستانه معرفی می‌شود، بازوی تبلیغاتی تروریست ها هستند که بارها جنایات این گروه به طور گسترده ثبت شده است.

مرکز روسی آشتی طرف های متخاصم در سوریه می گوید تروریست ها حدود 10 بشکه مواد سمی را به منطقه ای نزدیک روستای حیرام تحویل داده اند. از زمان آغاز جنگ در سوریه در سال 2011 ، جدال بر سر کشف حقیقت استفاده کنندگان از سلاح‌های شیمیایی و عامل حملات شیمیایی میان طرف‌های غربی و عربی و دولت سوریه و متحدانش وجود داشته است. در حالی که طبق اعلام ناظرین سازمان ملل ، دمشق کل موجودی سلاح های شیمیایی خود را در سال 2014 تحویل داده بود اما قدرتهای غربی از حوادث ادعایی مربوط به کاربرد سلاح‌های شیمیایی به عنوان بهانه‌ای برای حملات نظامی علیه سوریه بدون مجوز شورای امنیت استفاده کرده‌اند.

 

گزارش‌های ضدونقیض و اسناد پرابهام غربی

در حالی که موضوع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه ماه‌هاست که محلی از اعراب در تحولات جنگ برخوردار نیست و دولت سوریه بخش اعظم مناطق تحت کنترل تروریست‌ها را آزادسازی و در حال مهیا کردن شرایط برای اجرای گسترده بازسازی ویرانی‌ها و بازگشت آوارگان می‌باشد اما غربی‌ها از ماه‌ها پیش به طور هماهنگ اقدامات سیاسی را همراه با پشتیبانی پروپاگاندای رسانه‌ای برای پررنگ کردن مجدد موضوع سلاح‌های شیمیایی سوریه آغاز کرده اند. در 12 آوریل 2021 سازمان منع سلاح های شیمیایی(OPCW) دومین گزارش تیم تحقیق و شناسایی خود (IIT) را منتشر کرد و طی آن نتیجه گرفت: “دلایل منطقی وجود داشت برای این باور که ، تقریباً در ساعت 21:22 در فوریه 2018 ، یک هلی کوپتر نظامی نیروی هوایی دولت سوریه با انداختن حداقل یک استوانه به شرق سراقب در سطح وسیعی گاز کلر منتشر کرده بود و بر 12 فرد نامبرده (در گزارش) تأثیر گذاشت. “

بلافاصله کشورهای غربی از این بیانیه حمایت کردند و وزارت امور خارجه ایالات متحده در بیانیه مطبوعاتی ابراز داشت: “ایالات متحده با نتیجه گیری OPCW موافقت می کند” و “از کار بی طرفانه و مستقل OPCW حمایت می‌کند”.

طرف‌های غربی در حالی نسبت به این گزارش اعلام حمایت کردند که شبهه‌های فراوانی از سوی روسیه و چین و دولت سوریه در مورد صحت و سقم تحقیقات این سازمان مطرح بود.

به طور مثال در ماه مه سال 2019 ، یک ارزیابی مهندسی انتشار یافته از سوی گروهی از دانشگاهیان مستقر در انگلستان موسوم به “گروه کاری در مورد سوریه ، تبلیغات و رسانه ها” نشان داد که “احتمال اینکه هر دو سیلندر به جای پرتاب از هواپیما به صورت دستی در آن دو مکان قرار داده شده باشد ، بیشتر است.”

به گفته تئودور پستول ، کارشناس برجسته فناوری موشکی و فیزیکدان برجسته MIT ، “سند فاش شده داده های ضد و نقیض بدون ابهامی را از مأموریت کشف حقیقت سازمان ملل (FFM) ارائه می دهد و به صراحت نشان می دهد در انجام حملات صحنه‌آرایی صورت گرفته است. او گفت که این اسناد شواهد کافی را ارائه می دهد که نشان می دهد “کسی سیلندرهای کلر را در مکان های ادعا شده قرار داده است به این امید که مانند سیلندرهای پرتاب شده از هواپیما جلوه داده شود.” این فیزکدان تنها کسی نبود که نتیجه گیری OPCW را به چالش کشید.

رابرت فیسک ، خبرنگار پیشکسوت روزنامه ایندیپندنت (انگلستان) ، گفت: پزشکی که قربانیان در دوما را معالجه کرد به او گفت آنها “از استنشاق گرد و غبار و خاک و نه در معرض گاز سمی” رنج برده اند.

 

جدال با افزایش مشروعیت بین‌المللی دولت اسد

در قضیه مطرح شدن بحث حملات شیمیایی توجه به موعد زمانی این ماجراجویی و دسیسه‌چینی بسیار حائز اهمیت است. در شرایط کنونی اگرچه به دلیل تسلط دولت سوریه بر بخش بزرگی از کشور دراز کردن انگشت اتهام انجام حمله شیمیایی به سوی دمشق منطقی نبوده و افکار عمومی بین المللی را به هیچ عنوان اقناع نخواهد کرد، اما به طور حتم دول غربی و عربی از طرح ریزی این حمله به دنبال اخلال در روند بازگشت سوریه به جامعه جهانی می‌باشد. در ماه‌های گذشته کشورهای مختلفی از سراسر جهان بویژه از دولت‌های عربی برای برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با دمشق اقدام کرده اند.

از طرف دیگر غربی‌ها که در پی انتخابات اخیر ریاست جمهوری سوریه، که با رای 95 درصدی رای دهندگان به نظام مستقر با مشارکت بالای شهروندان در داخل و خارج سوریه همراه بود، کارزار سیاسی و تبلیغاتی ضددمشق را ناکام شده می‌بینند برای ضربه زدن به مشروعیت دولت سوریه حربه نهایی خود را انجام اقدام تروریستی حمله شیمیایی طرح ریزی کرده اند. این اقدام همچنین می‌تواند با هدف تأثیرگذاری بر دیدگاه مردم ساکن در مناطق تحت اشغال تروریست‌ها صورت گیرد. در حال حاضر به دلیل ناکارآمدی، حکومت وحشت و سرکوبگری تروریست‌ها در ادلب، بخش زیادی از مردم این منطقه در صورت باز شدن راه‌های مواصلاتی از سوی گروه‌های تروریستی خواهان پناه بردن به مناطق تحت کنرتل دولت مرکزی هستند. لذا انجام حمله شیمیایی اقدامی از سوی تروریست‌ها برای باورپذیر کردن دروغ‌ها در مورد آینده همکاری با دولت مرکزی می‌باشد.

 

 

منبع:http://alwaght.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟