اتحادیه اروپا برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی به لیتوانی وعده کمک داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

اتحادیه اروپا روز دوشنبه متعهد شد میلیون‌ها یورو به لیتوانی برای مقابله با بحران مهاجران کمک کند چراکه هر روزه صدها نفر تلاش می‌کنند از بلاروس وارد محدوده این اتحادیه شوند.

 

 

اتحادیه اروپا روز دوشنبه متعهد شد میلیون‌ها یورو به لیتوانی برای مقابله با بحران مهاجران کمک کند چراکه هر روزه صدها نفر تلاش می‌کنند از بلاروس وارد محدوده این اتحادیه شوند.

یلواها یوهانسون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا روز یکشنبه گذشته وارد لیتوانی شد؛ آنهم در حالیکه در همان روز رکورد ورود ۲۸۷ مهاجر غیرقانونی ثبت شد که بیش از سه برابر کل سال گذشته است.

یوهانسون گفت: «این تحریک رژیم لوکاشنکو است. ما باید نشان دهیم که دسترسی آزاد به قلمرو اتحادیه اروپا وجود ندارد.»

 

لیتوانی مقامات بلاروس را متهم کرده که گذرگاه‌های غیرقانونی مرزی را برای عبور مهاجران سازمان‌دهی کرده است.

اکثر کشورهای غربی انتخابات اوت ۲۰۲۰ در بلاروس را که لوکاشنکو پیروز آن اعلام شد همراه با تقلب توصیف کرده‌اند. اصلی‌ترین رقیب لوکاشنکو پس از انتخابات به لیتوانی گریخت.

 

یوهانسون به خبرنگاران گفت: «لیتوانی، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شینگن باید از دسترسی غیرقانونی به این منطقه جلوگیری کنند. به همین دلیل ما از لیتوانی برای دفاع از مرز خارجی مشترک خود با بلاروس حمایت می‌کنیم.»

سه هزار و ۸۳۲ مهاجر در سال جاری در لیتوانی بازداشت شده‌اند. این رقم در سال ۲۰۲۰ تنها ۸۱ مورد بود. بیش از دو سوم مهاجران غیرقانونی از شهروندان عراق هستند.

پروازهای خطوط هوایی عراق از بغداد به مینسک پایتخت بلاروس از دو پرواز به چهار پرواز در هفته افزایش یافته است و به زودی پروازهای بصره، اربیل و سلیمانیه نیز راه می‌افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟