هشدار الجزایر نسبت به عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

وزیر خارجه الجزائر بر مخالفت خود با اظهارات «موسی فقی محمد» رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا و اصرار وی برای موافقت با پیوستن رژیم اشغالگر اسرائیل به این اتحادیه به عنوان عضو ناظر، تأکید کرد.

لعمامره در مصاحبه با روزنامه الجزائری الفجر گفت: «اظهارات رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا به منزله تلاش برای دفاع از خویش است بی‌آنکه از عواقب آن خبر داشته باشد.»

موسی فقی از پیآمدهای این اظهارات و این قبیل رفتارها خبر ندارد و چنین مواضعی ممکن است به تجزیه اتحادیه آفریقا منجر شود.

وزیر خارجه الجزائر تصریح کرد که اظهارات موسی فقی هرگز بر موضع نمایندگان دیپلماتیک هفت کشور تأثیر نخواهد داشت و همچنان تلاش و هماهنگی‌ها برای دستیابی به هدف موردنظر ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش روزنامه “مصری الیوم”، کشورهای مصر، الجزایر، کومور، تونس، جیبوتی، موریتانی و لیبی به تصمیم پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا اعتراض کرده اند.

نمایندگان 7 کشور مذکور که از اعضای اتحادیه آفریقا نیز هستند، یادداشت اعتراض شفاهی را به موسی فاکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا ارائه کردند.

این کشورها همچنین بر حمایت اتحادیه آفریقا از فلسطین تاکید کردند.

نمایندگاه کشورهای عربی همچنین تصریح کردند که پذیرش این موضوع به صلاحدید رئیس کمیسیون غیر قابل قبول بوده و یک نقض رویه‌ای و سیاسی است.

پیشتر جمهوری آفریقای جنوبی، نامیبیا و بوتسوانا نیز با تصمیم پذیرش اسرائیل به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا مخالفت کرده بودند.

گفتنی است وزارت خارجه اسرائیل در بیانیه‌ای کتبی در 22 جولای اعلام کرد که اسرائیل برای اولین بار از سال 2002 تاکنون به عنوان عضو ناظر در اتحادیه آفریقا پذیرفته شده است.

 

منبع:http://alwaght.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟