دعوت رسمی اقلیم کردستان از شیخ الازهر برای سفر به عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیری اقلیم کردستان عراق رسماً از شیخ الازهر برای سفر به اقلیم کردستان دعوت کرد.

«پشتیوان صادق»، وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق در سفری به مصر، دعوت رسمی «مسرور بارزانی»، نخست وزیر اقلیم کردستان از «احمد الطیب»، شیخ الازهر برای سفر به اقلیم را به وی ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری «روداوو» شیخ الازهر نیز ضمن استقبال از این دعوت، نقش علما و روشنفکران کرد در خدمت به دین و مسلمانان را ستود و اقلیم کردستان را مکانی ایمن و مهد همزیستی توصیف کرد.

به گفته وزیر اوقاف و امور دینی اقلیم کردستان عراق، شیخ الازهر از دعوتش برای سفر به اقلیم کردستان ابراز خرسندی کرد.

صادق در دیدار با شیخ الازهر ضمن ابراز قدردانی رهبران اقلیم کردستان و علمای آن از نقش معتدلی که وی در ابلاغ پیام اسلام ایفا می کند، با وی درباره امور دانشجویان و تحصیل کنندگان اقلیم کردستان در دانشگاه ها و مراکز پژوهشی الازهر رایزنی کرد.

پیش از این نیز دیوان وقف سنی در عراق تاکید کرده بود شیخ الازهر به دعوت رسمی دولت عراق برای سفر به این کشور پاسخ داده و به زودی به عراق سفر خواهد کرد.

سعد کمبش دعوت رسمی دولت و پارلمان عراق از شیخ الازهر برای سفر به عراق را تقدیم او کرد و احمد الطیب وعده داد در اولین فرصت به عراق سفر کند.

دولت عراق از وزیر اوقاف مصر، رئیس شورای عالی امور اسلامی و مفتی مصر نیز برای سفر به عراق دعوت خواهد کرد.

دعوت از علمای اهل سنت مصر تنها یک هفته پس از سفر تاریخی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به عراق و اقلیم کردستان و دیدار تاریخی وی با آیت الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالی شیعه انجام می شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟