3 میلیارد دلار سرمایه گذاری فرانسه در بخش غیر نفتی عراق

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وابسته اقتصادی در کنسولگری فرانسه در اربیل گفت که حجم سرمایه‌گذاری فرانسه در بخش غیر نفتی عراق حدود 3 میلیارد دلار است.

«محمد فیضی»، وابسته اقتصادی در کنسولگری فرانسه در اربیل، گفت که حجم سرمایه‌گذاری فرانسه در بخش غیر نفتی عراق حدود 3 میلیارد دلار است که اکثر آن در اقلیم کردستان است.

او گفت که در حال حاضر 30-35 شرکت فرانسوی در اقلیم کردستان فعالیت می‌کنند که فعالیت‌های آنها بیشتر به بخش ارتباطات و صنایع سنگین مانند سیمان و بخش فروش کالا مربوط می‌شود و افزود که سه شرکت بزرگ تلکام و لافارژ و کارفور شاخص‌ترین شرکت‌های فرانسوی فعال در اقلیم کردستان هستند.

وی افزود که جدا از بخش بازرگانی و صنایع، شرکت نفتی توتال 18 درصد از سهام میدان نفتی سرسنگ در استان دهوک را در اختیار دارد و با شرکت HKN امریکا در این میدان نفتی شریک است و قرار است حجم تولید در این میدان نفتی را تا اول سال آینده میلادی به 50 هزار بشکه در روز برساند.

همچنین شرکت توتال قرارداد نفتی بزرگی به ارزش 7 میلیارد دلار با دولت عراق برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی عراق بست که اکثر آنها به زیرساخت‌های شرکت‌های نفتی و بهره‌بردای از گاز استخراج‌شده با نفت و نیز پروژه تولید برق از انرژی خورشیدی مربوط می‌شود.

فیضی همچنین خبر داد که حجم مبادلات تجاری فرانسه و عراق در سال 2017 حدود 250 میلیون دلار بوده اما در سال‌های 2018 و 2019 به 800 میلیون دلار رسیده هرچند در سال 2020 به علت پیامدهای ناشی از کرونا 50 درصد کاهش یافته است.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟