آغاز اجلاس طرح «خاورمیانه سبز» در عربستان سعودی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

پس از ماه‌ها تلاش و آمادگی برای مقابله با چالش‌های زیست محیطی و بهبود کیفیت زندگی در منطقه، اجلاس «ابتکار سبز خاورمیانه» در روز دوشنبه، ۳ آبان ۱۴۰۰، در ریاض، پایتخت عربستان سعودی کار خود را آغاز می‌کند. قرار است عربستان سعودی در چارچوب این طرح ابتکاری که شعار آن مقابله با گرمایش زمین است و در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ اجرا می‌شود، ۵۰ میلیارد اصله درخت در غرب آسیا بکارد.

 

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در بزرگ‌ترین تلاش و ابتکار عربستان سعودی در راستای حفاظت از محیط زیست و مقابله با چالش‌های تغییر آب‌وهوا، اجلاس «ابتکار سبز خاورمیانه» را در روز دوشنبه آغاز می‌کند. البته ولیعهد عربستان سعودی به‌منظور همکاری و هماهنگی در راستای تحقق اهداف طرح خاورمیانه سبز (بزرگ‌ترین طرح جنگل‌کاری مصنوعی جهان در حاشیه دریای سرخ و خلیج‌فارس)، با مقا‌م‌های کشورهای مختلف منطقه تلفنی گفت‌وگو کرده و درنتیجه، بسیاری از کشورها آمادگی خود را برای همکاری با این طرح که به کاهش چشمگیر میزان کربن در جهان منجر می‌شود، اعلام کرده‌اند.

 

در همین راستا، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی، هم روز یکشنبه اعلام کرد که کشورش قصد دارد به روند صادرات و صنعتی شدن در زمینه‌های پروژه‌های انرژی پاک و پایدار ادامه دهد. او خاطرنشان کرد که عربستان سعودی سعی دارد تا سال ۲۰۳۰، حدود چهار میلیون تن هیدروژن تولید و صادر کند.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان در همایش «جوانان سبز» که در چارچوب فعالیت‌های مجمع «ابتکار سبز عربستان سعودی»برگزار می‌شد، گفت: «کشور ما در خط مقدم تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر قرار خواهد گرفت و به‌زودی به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تامین کننده هیدروژن در جهان مبدل خواهد شد.» او اضافه کرد با توجه به اینکه عربستان سعودی توان تولید و ادغام اشکال جدید انرژی در اقتصاد و صادرات را دارد، می‌تواند به‌عنوان منبع قابل‌اعتمادی برای همه انواع انرژی‌ها باشد و حتی در آینده نزدیک خودروهای برقی تولید کند.

منبع:https://www.independentpersian.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟