بی اعتنایی اوپک پلاس به خواست امریکا درباره افزایش تولید نفت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مجموعه اوپک پلاس در نشست دوره‌ای خود که به صورت مجازی برگزار شد ادامه سیاست کنونی درباره افزایش تولید نفت را تصویب کردند.

مجموعه اوپک پلاس در نشست دوره‌ای خود که به صورت مجازی برگزار شد، بر خلاف نظر خریداران بزرگ نفت و در رأس آنها امریکا، ادامه سیاست کنونی درباره افزایش تولید نفت را تصویب کردند.

در بیانیه پایانی نشست وزرای نفت گروه اوپک پلاس بر تمدید برنامه کنونی تعدیل تولید که به موجب آن از ماه دسامبر آینده روزانه 400 هزار بشکه بر تولید کشورهای عضو افزوده می‌شود تأکید شد.

این مجموعه همچنین بر تعهد خود به ثبات بازار نفت تأکید کردند.

قرار است نشست آتی وزرای نفت این مجموعه در دوم دسامبر 2021 برگزار شود.

«عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر نفت عربستان، در کنفرانسی مطبوعاتی حاشیه این نشست گفت که اوپک یک مجموعه تولیدکننده و نظم‌دهنده به بازار نفت است و به منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان توجه دارد.

او همچنین تأکید کرد که تولید نفت عربستان برای اولین بار بعد از شیوع کرونا به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

پیش از این «جو بایدن»، رئیس جمهوری امریکا، در حاشیه نشست گروه 20 در رم، از خودداری عربستان و روسیه و دیگر تولیدکنندگان بزرگ نفت از افزایش تولید نفتشان ابراز تأسف کرد و آن را غیر عادلانه خواند.

ژاپن و هند نیز که از خریداران بزرگ نفت هستند هم با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی به حدود 85 دلار خواستار اقدامی برای کاهش این قیمت از جانب تولیدکنندگان شدند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟