پرداخت کمک‌های مالی قطر به 95 هزار خانواده در غزه از فردا

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
توزیع کمک‌های نقدی بین خانواده‌های فلسطینی در غزه با همکاری صندوق توسعه قطر از فردا آغاز خواهد شد.

«محمد العمادی»، رئیس کمیته قطری بازسازی غزه اعلام کرد که فردا سه شنبه پرداخت کمک نقدی به هزاران خانواده فقیر و نیازمند در این باریکه از طریق سازمان ملل آغاز خواهد شد.

العمادی در نامه‌ای که در سایت رسمی کمیته بازسازی غزه منتشر شد، تاکید کرد که توزیع کمک‌های نقدی بین خانواده‌های فلسطینی در غزه با همکاری صندوق توسعه قطر از فردا آغاز خواهد شد.

بر این اساس، قرار است به حدود 95 هزار خانواده و هر خانواده، 100 دلار کمک نقدی داده شود.

العمادی اظهار داشت که توزیع این کمک ها طی 10 روز از طریق سازمان ملل و حدود 300 مرکزی که از قبل در استان های نوار غزه تعیین شده، انجام می شود.

کمیته قطری بازسازی غزه اگوست گذشته توافقنامه ای را با سازمان ملل برای توزیع ماهیانه کمک های نقدی به 100 هزار خانواده فقیر و نیازمند در نوار غزه به امضا رساند.

این کمک ها در راستای بسته کمکی که امیر قطر در ژانویه گذشته دستور آن را داده بود و مبلغ آن 360 میلیون دلار اعلام شد، به افراد فقیر و نیازمند در غزه تحویل داده می شود.

مردم غزه از زمان محاصره این باریکه در سال 2006 در پی پیروزی حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری با اوضاع معیشتی بسیار سخت و ناگواری مواجه هستند.

از آن زمان تاکنون این باریکه شاهد جنگ ها و درگیری های زیادی بوده که خسارت های زیادی در این باریکه به بار آورده و وضعیت آن را به مراتب بدتر کرده است.

بنابر آمارهای اعلام شده توسط کمیته قطری بازسازی غزه، رقم کل کمک مالی قطر از سال 2012 از زمان سفر «حمد بن خلیفه آل ثانی»، امیر سابق قطر به غزه تاکنون به نزدیک 1.4 میلیارد دلار رسیده است.

دوحه در سال 2012، 407 میلیون دلار به غزه کمک کرد و این رقم در سال 2013 به 5 میلیون دلار رسید اما مبلغ کمک مالی قطر به غزه در سال 2014 و به عنوان کمک پس از جنگ اسرائیل، 30 میلیون دلار بود و این در حالیست که در سال 2015، هزار واحد مسکونی ویران شده را با مبلغ کل 50 میلیون دلار به صورت کامل ساخت.

رقم کل کمک قطر به غزه در سال های 2017، 2018 و 2019 نیز به ترتیب، 34 میلیون دلار، نزدیک به 23 میلیون دلار و 330 میلیون دلار بود.

کمک های امیر قطر به غزه در سال 2020 نیز 150 میلیون دلار بود و امسال نیز 360 میلیون دلار برای کمک به غزه اختصاص داده شده است.

در پی انتشار ویروس کرونا در غزه و در ماه اوت 2020 نیز، قطر 7 میلیون دلار بین 70 هزار خانواده متضرر از محدودیت ها و اقدامات پیشگیرانه از ویروس کرونا توزیع کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟