جنبش امتداد: برنامه ما تشکیل اپوزیسیون درون مجلس و نظارت بر عملکرد دولت است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«جنبش امتداد» با تأکید بر سلامت انتخابات، اعلام کرد که با احزاب سنتی هیچ ائتلافی نخواهد کرد و برنامه ای برای ورود به دولت جدید ندارد.

«جنبش امتداد» از تشکل های برآمده از تظاهرات عراق با تأکید بر سلامت انتخابات، اعلام کرد که با احزاب سنتی هیچ ائتلافی نخواهد کرد و برنامه ای برای ورود به دولت جدید ندارد.

«منار العبیدی» سخنگوی جنبش امتداد، از تشکل‌های برآمده از تظاهرات اکتبر 2019 عراق، تأکید کرد که نمایندگان راه‌یافته از این تشکل با هدف بازسازی درست روند سیاسی کشور به دور از زدوبندهایی که در قالب توافقات سیاسی مطرح می‌شود تلاش می‌کنند.

او گفت که فراکسیون نمایندگان «امتداد» نگران از دست رفتن کرسی‌های خود نیستند و به هیچ عنوان با احزاب سنتی که در دو دهه گذشته در حکومت حضور داشتند وارد هیچ ائتلافی نخواهند شد.

العبیدی تأکید کرد که جنبش «امتداد» پایگاه مردمی خود را دارد و در کنار بخشی از نمایندگان مستقل اپوزیسیون درون مجلس را تشکیل خواهد و این تصمیمی است تغییر نخواهد کرد و افزود که این تشکل در انتخابات آینده کرسی‌های بیشتری به دست خواهد آورد.

او گفت که جنبش امتداد در دولت جدید عراق «چه با اکثریت سیاسی تشکیل شود چه دولتی توافقی باشد» مشارکت نخواهد کرد و برنامه آنها ایجاد گروه اپوزیسیون واقعی برای نظارت بر عملکرد دولت و تلاش برای اصلاح اشتباهات در حد امکانات موجود است و در این باره درون این جنبش اختلاف نظری وجود ندارد.

العبیدی درباره اعتراضات به نتایج انتخابات عراق گفت که این انتخابات کاملا شفاف و سالم بود و در هیچ انتخاباتی به اندازه انتخابات 2018 تقلب نشده است.

او تأکید کرد که نباید نتایج انتخابات تغییر کند و باید دموکراسی در کشور صیانت شود و افزود که در این باره به دستگاه قضائی اعتماد کامل دارد و معترضان باید به شکایت قضائی بسنده کنند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟