ائتلاف فتح: نظر دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات فصل الخطاب است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«ولید السهلانی» بروز هرگونه تنش به علت نتایج نهایی انتخابات عراق را بعید دانست و گفت که سخن دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات فصل الخطاب خواهد بود.

«ولید السهلانی»، عضو شاخص ائتلاف فتح، بروز هرگونه تنش به علت نتایج نهایی انتخابات عراق را بعید دانست و گفت که سخن دادگاه فدرال درباره نتایج انتخابات فصل الخطاب خواهد بود.

او گفت که اعضای چارچوب هماهنگی نیروهای شیعی دست به دامن دادگاه فدرال شده چون با وجود همه بحث‌ها و مجادلات، از کمیساریا و هیئت قضائی نتیجه‌ای به دست نیاورده و تغییرات پیش آمده بسیار جزئی بوده است.

وی تأکید کرد که این نیروها موضع خود را در بیانیه رسمی خود اعلام کرده‌اند و افزود که آنان دست به دامن دادگاه فدرال شده‌اند چون تصمیم نهایی با این نهاد قانونی است و سخن آن فصل‌الخطاب است.

السهلانی تأکید کرد که فشارهای داخلی و منطقه‌ای بسیاری در میان است و نیروهای عضو چارچوب هماهنگی به سازوکارهای قانونی برای حل مسائل به روش درست اعتماد دارند.

وی افزود که دادگاه فدرال می‌تواند مسائل را حل‌وفصل کند و «ما به دستگاه قضائی درباره داوری درباره مسائل اعتماد داریم و آنان بدون تأثیر این و آن تصمیم خود را اعلام خواهند کرد».

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای بر موضع خود درباره عدم پذیرش نتایج انتخابات تأکید کرد.

در این بیانیه بار دیگر تأکید شده که کمیساریای انتخابات و هیئت قضائی در بررسی شکایت‌ها بر اساس چارچوب قانونی جدیت لازم را نشان نداده‌اند.

این بیانیه افزوده که شواهدی که نیروهای سیاسی ارائه کرده‌اند و آشفتگی کمیساریا خود به تنهایی برای رفتن سراغ بازشماری دستی همه آرا یا تغییر روشن نتایج کفایت می‌کرد.

چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه در این بیانیه تأکید کرده که بر موضع ثابت خود درباره تقلب گسترده در انتخابات که مبتنی بر مدارک و شواهد است پافشاری می‌کند و افزوده که نتایج فعلی را غیر قابل قبول می‌داند و به شکایت خود به دادگاه فدرال درباره ابطال انتخابات پایبند است.

در این بیانیه همچنین ابراز امیدواری شده که دادگاه فدرال به دور از تأثیرات سیاسی و با نگاهی بی‌طرفانه در مورد توده‌های مردم عراق جانب انصاف را رعایت کند و پاسبان رأی مردم باشد.

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عصر روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی نتایج نهایی انتخابات عراق پس از بررسی همه شکایت های انتخاباتی را اعلام کرد.

این نتایج باید به تأیید دادگاه فدرال برسد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟