اختصاص بودجه ۹۲۰ میلیون یورویی به ایرلند برای کاهش تاثیرات منفی برکسیت

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
جمهوری ایرلند، عضو اتحادیه اروپا، ۹۲۰ میلیون یورو از صندوق کمیسیون اتحادیه اروپا دریافت خواهد کرد. این بودجه صرف جبران ضررهای اقتصادی احتمالی ناشی از برکسیت خواهد شد.

کمیسیون اتحادیه اروپا برای تمام ۲۷ کشور عضو اتحادیه بودجه ای موسوم به «ذخیره تعدیل» را بدلیل تاثیرات برکسیت، جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، درنظر گرفته است.

به گفته این کمیسیون، جمهوری ایرلند بدلیل همسایگی با بریتانیا بزرگترین کشور دینفع در این طرح خواهد بود.

بدین ترتیب دولت ایرلند ۳۶۱.۵ میلیون یورو در سال ۲۰۲۱ میلادی، ۲۷۶.۷ میلیون یورو در سال ۲۰۲۲ و نهایتا ۲۸۲.۲ میلیون یورو در سال ۲۰۲۳ میلادی دریافت خواهد کرد.

الیسا فریرا، کمیسر انسجام و اصلاحات اتحادیه اروپا دوشنبه گفت که برکسیت «تأثیر منفی بر زندگی بسیاری از شهروندان اروپایی» داشته است و با این حال «بیشترین تاثیرات منفی روی شهروندان جمهوری ایرلند متمرکز شده است.»

بودجه ای که ایرلند دریافت خواهد کرد به بهبود استانداردهای زندگی، حمایت از رشد اقتصادی در این کشور و کاهش اثرات منفی برکسیت در جوامع محلی کمک خواهد کرد.


دولت ایرلند به دلیل مرز زمینی با بریتانیا و پیامدهای تجاری احتمالی، نقش برجسته ای در مذاکرات برکسیت و در اجرای پروتکل ایرلند شمالی داشت. این پروتکل که برای جلوگیری از محدودیت های تجاری در مرز ایرلند طراحی شده است، یکی از عناصر کلیدی توافق برکسیت است.

جمهوری ایرلند، عضو اتحادیه اروپا، همسایه اصلی ایرلند شمالی، بخش سرزمینی بریتانیا است. به همین دلیل، در ماه های گذشته صادرات و واردات کالا به ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند با مشکلاتی روبرو شد.

 

منبع:https://per.euronews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟