آغاز فعالیت هشتمین مجمع بین‌المللی مجمع ترویج صلح در امارات

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
فعالیت‌های هشتمین مجمع بین‌المللی ترویج صلح (#منتدی_تعزیز_السلم) در #امارات از روز یکشنبه آغاز شده و تا هفتم دسامبر ادامه خواهد داشت.

این مجمع با حمایت عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات متحده عربی و به ریاست شیخ عبدالله #بن_بیه، #مجلس_الإمارات_للإفتاء_الشرعی و رئیس مجمع ترویج صلح برگزار شده است.

🔹در جلسه افتتاحیه، نهیان بن مبارک، وزیر #مدارا و #همزیستی امارات، #محمد_العیسی، دبیرکل #رابطه_العالم الإسلامی، شیخ #نورالحق_قادری، وزیر امور دینی و هماهنگی بین ادیان در جمهوری #پاکستان و عبدالله بن بیه، رئیس انجمن ترویج صلح حضور داشتند.

🔹این مجمع با عنوان “شهروندی فراگیر، از وجود مشترک تا آگاهی مشترک” با حضور نمایندگان دولت‌ها، رهبران برجسته دینی، صدها نفر از دانشگاهیان و روحانیون از مذاهب و ادیان مختلف و با حضور ده‌ها جوان پژوهشگر برگزار می‌شود.

✍️ امارات هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه #اکسپو_۲۰۲۰ در این کشور، #دیپلماسی_مذهبی خود را نیز در راستای تقویت گفتمان دینی تسامح و تساهل شدت بخشیده است. چند روز پیش با حضور #احمد_الطیب، شیخ #الازهر، نخستین جلسه حضوری #مجلس_حکماء_المسلمین پس از تعطیلی‌های دوران کرونا در امارات برگزار شد و در حاشیه آن شیخ الازهر با محمد بن زاید، رئیس امارات دیدار کرد.

🔸برگزاری منتدی تعزیز السلم به ریاست بن بیه، رهبر دینی برجسته اهل موریتانی و ساکن در ابوظبی که گفتمان تساهل‌گرای امارات را نمایندگی می‌کند، گامی دیگر در این راستا است. برگزاری این همایش دینی با حضور ده‌ها رهبر مذهبی جهانی در مکانی چشم‌نواز و مدرن، حرکت بی‌سابقه‌ای است که خود به خوبی نشان می‌دهد رهبران امارات چگونه پروژه‌ای دینی را پیشران پروژه‌های اقتصادی و سیاسی خود قرار داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟