آمار مهاجرت به اسرائیل؛ تعداد مهاجران از کدام کشورها افزایش یافت؟ 

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
آمار وزارت مهاجرت اسرائیل نشان می‌دهد شمار افرادی که در نیمه اول سال جاری میلادی به این کشور مهاجرت کردند نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش روزنامه هاآرتص هرچند شمار مهاجران به اسرائیل در نیمه اول سال جاری نسبت به دوره مشابه در سال ۲۰۲۰ افزایش یافت اما این آمار نسبت به نیمه اول سال ۲۰۱۹ از کاهش ۲۰ درصدی مهاجران حکایت دارد.

طبق داده‌های وزارت مهاجرت اسرائیل در نیمه اول سال جاری شمار افرادی که از فرانسه به اسرائیل مهاجرت کردند نزدیک به ۶۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود. بنا به آمارها ۱۳۳۹ نفر از ماه ژانویه تا ماه ژوئن سال جاری از فرانسه به اسرائیل مهاجرت کردند.

آمار مهاجرت از آرژانتین به اسرائیل نیز در شش ماهه اول سال جاری ۸۷ درصد نسبت به نیمه ابتدایی سال ۲۰۱۹ افزایش یافت. بنا به داده‌های وزارت مهاجرت اسرائیل در مجموع ۳۶۷ مهاجر آرژانتینی بین ماه‌های ژانویه و ژوئن به اسرائیل رفتند.

آرژانتین همچنین تنها کشور جهان با جمعیت قابل توجهی از یهودیان بود که طی سال ۲۰۲۱ تعداد مهاجرانش به اسرائیل نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. از سوی دیگر شمار مهاجران از شیلی به اسرائیل نیز برای اولین بار طی سال‌های اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

بنا به داده‌های منتشرشده ۸۰ یهودی در نیمه اول سال جاری از شیلی به اسرائیل مهاجرت کردند.

شمار مهاجرت آمریکایی‌ها به اسرائیل نیز در مقایسه با سال ۲۰۱۹، ۱۷ درصد افزایش یافته است. تعداد مهاجرانی که در نیمه اول سال جاری از آفریقای جنوبی و بریتانیا به اسرائیل مهاجرت کردند نیز سیر صعودی داشته است.

 

منبع:https://per.euronews.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟