اگر ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴ شرکت کند، بایدن هم شرکت می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
طبق نظرسنجی‌های اخیر، میزان محبوبیت آقای بایدن افت کرده و همین به گمانه‌زنی درباره نامزدی مجدد دامن زده است.

جو بایدن گفته است شاید در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شود و در صورت نامزدی دوباره دونالد ترامپ، احتمال نامزدی او نیز بیشتر می‌شود.

دیوید موییر، مجری برنامه اخبار امشب جهان شبکه ای‌بی‌سی، در مصاحبه‌ای از رئیس‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکا پرسید آیا تمایل دارد دوباره در انتخابات شرکت کند.

آقای بایدن پاسخ داد: «بله. اما ببینید، به سرنوشت خیلی معتقدم. سرنوشت بارها و بارها در زندگی‌ام اثر داشته است. اگر وضعیت سلامتم مثل حالا خوب باشد، راستش، دوباره نامزد می‌شوم.»

بایدن خطاب به دیوید موییر@DavidMuir درباره نامزدی دوباره در انتخابات ریاست‌جمهوری و احتمال رقابت دوباره با دونالد ترامپ گفت: «چرا دوباره برای رقابت با دونالد ترامپ نامزد نشوم؟ این احتمال شرکتم را افزایش می‌دهد.»

آقای موییر پرسید: «اگر این به معنای رقابت دوباره با دونالد ترامپ باشد چه؟»

آقای بایدن با لبخند پاسخ داد: «حالا داری سعی می‌کنی وسوسه‌ام کنی.»

او افزود: «البته. چرا نخواهم در رقابت با دونالد ترامپ نامزد شوم؟ در آن صورت احتمال نامزدی‌ام بیشتر می‌شود.»

آقای بایدن ۷۸ ساله مسن‌ترین رئیس‌جمهوری این کشور است و کهولت سنش به گمانه‌زنی‌ها در مورد نامزدی دوباره‌اش در انتخابات ۲۰۲۴ دامن زده است.

در ماه مارس امسال، رئیس‌جمهوری آمریکا به پرسشی همین پاسخ را داد و گفت: «پاسخ مثبت است. برنامه من شرکت در انتخابات برای ریاست‌جمهوری دوباره است. پیش‌بینی‌ام همین است.»

او گفته بود: «به سرنوشت خیلی معتقدم. هرگز نتوانسته‌ام از‌ ۳.۵ سال قبل‌ برنامه‌ریزی قطعی کنم.»

پاسخ رئیس‌جمهوری آمریکا و کاخ سفید به پرسش شرکت مجدد او در انتخابات ریاست‌جمهوری همچنان تغییر نکرده است.

ماه پیش، کاخ سفید با انتشار بیانیه کوتاهی، از «قصد او (آقای بایدن)» برای شرکت در انتخابات یک دوره چهارساله دیگر خبر داد.

طبق نظرسنجی‌های اخیر، میزان محبوبیت آقای بایدن افت کرده و همین به گمانه‌زنی درباره به میدان آمدن او برای انتخاب مجدد دامن زده است.

بر اساس میانگین نظرسنجی‌های موسسه فایو‌ترتی‌ایت، ۴۲.۸‌ درصد [شرکت‌کنندگان] از عملکرد رئیس‌جمهوری راضی و ۵۲.۲ درصد ناراضی بودند.

خروج آمریکا از افغانستان نیز که پیش‌تر در سال جاری رخ داد، محبوبیت او را کاهش داد. البته هنوز یک‌ سال تا انتخابات میان‌دوره‌ای و تصمیم‌گیری در مورد میراث دوره ریاست‌جمهوری‌اش باقی مانده است.

 

منبع:https://www.independentpersian.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟