رزمایش نظامی مشترک عربستان و یونان در سایه نارضایتی ترکیه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رزمایش نظامی مشترک عربستان سعودی و یونان در حالی آغاز شده که ترکیه از برگزاری آن ابراز نگرانی کرده است. رزمایش مشترک عربستان سعودی و یونان با عنوان «چشم عقاب ۱» از دیروز سه شنبه در پایگاه نظامی «سودا» در یونان آغاز شد.

نیروهای هوایی دو کشور در این رزمایش مشارکت دارند. 
وزارت دفاع عربستان سعودی در بیانیه ای که رسانه های این کشور منتشر کرده اند، اعلام کرد که این رزمایش با پرواز جنگنده های «اف ۱۵ سی» عربستان سعودی و «اف ۱۶»، «میراژ ۲۰۰۰» و «فانتوم اف۴» یونان، بر فراز آسمان دریای مدیترانه آغاز شد. این رزمایش در حالی برگزار می شود که ترکیه از برگزاری آن ابراز نارضایتی کرده است.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه چند روز پیش از تصمیم ریاض برای برگزاری رزمایش مشترک با یونان ابراز ناراحتی کرده  و گفته بود که امیدوار بود که ریاض دست به چنین اقدامی نمی زد. 

وی همچنین گفت که کشورش با عربستان درباره موضوع رزمایش مشترک با یونان، رایزنی خواهد کرد. «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه نیز روز دوشنبه، برگزاری مانور مشترک یونان و عربستان را اقدام تحریک آمیز و باعث افزایش تنش در منطقه خواند. 

به گفته وی، یونان با این اقدامات، چیزی نصیبش نخواهد شد. 
 اختلاف های ترکیه و یونان طی ماه های اخیر به دلیل برخی اختلافات مرزی و بهره برداری از منابع انرژی دریای مدیترانه و پرونده جزیره قبرس، شدت یافته است.

 

منبع:http://iras.ir/iras.irfa

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟