منبع آگاه: استعفای شمار قابل توجهی از سران و چهره های باسابقه از عضویت در حزب الدعوه

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
شمار قابل توجهی در حد نیمی از سران و چهره‌های باسابقه حزب الدعوه در اعتراض به عملکرد «نوری المالکی» دبیر کل حزب از عضویت در این تشکل سیاسی استعفا داده‌اند.

این منبع تأکید کرده که اکثر چهره‌های انگلستان‌ نشین حزب‌الدعوه که شخصیت‌های مهمی هستند در اعتراض به اقدامات المالکی و تکرار نقض توافقات از عضویت در حزب استعفا داده‌اند.

گفتنی است که در دوران فعالیت حزب در قالب اپوزیسیون علیه صدام حسین، بخش مهمی از چهره‌های شاخص حزب الدعوه از دهه 1960 در انگلستان به سر می‌بردند که اکثرا چهره های آکادمیک و تکنوکرات و قدیمی حزب هستند.

اهمیت این شاخه در حدی است که دو تن از آنها یعنی ابراهیم الجعفری و حیدر العبادی به نخست‌وزیری رسیدند و یکی از آنها یعنی طارق نجم نیز در آستانه این مقام قرار گرفت.

این منبع آگاه افزوده که ازجمله چهره‌های مستعفی می‌توان از عبدالحلیم الزهیری و علی الادیب، وزیر آموزش عالی اسبق، و طارق نجم یاد کرد و تأکید کرده که این گروه شامل حدود نیمی از اعضای شورای مرکزی و چندین چهره‌ باسابقه حزب می‌شود.

به گفته این منبع این گروه به تک‌روی‌های نوری المالکی و بی توجهی کامل وی به همه توافقاتش با سران حزب الدعوه پس از نشست مجمع عمومی حزب در سال 2019 در کربلا معترض‌اند.

این منبع افزوده که این گروه حاضر به تحویل دادن تشکیلات حزب به دفتر ائتلاف دولت قانون به ریاست المالکی نشده‌ و تأکید کرده‌اند که چنین کاری را به معنای مصادره کامل حزب الدعوه توسط المالکی و اطرافیانش دانسته‌اند.

این منبع اطلاعات بیشتری درباره افراد مستعفی نداد اما تأکید کرد که عملا همه چهره‌های مهم تشکیلات حزب در لندن از حزب جدا شده‌اند.

پیش از این نیز گزارش‌های متعددی درباره اختلافات بر سر دبیر کلی المالکی در حزب مطرح شده بود.

در سال گذشته حیدر العبادی، از سران سابق حزب‌الدعوه، با خروج رسمی از حزب از این اختلافات پرده برداشت.

او در مصاحبه ای تأکید کرد که آنچه در این نشست گذشت تلاش برای به دست آوردن یک چیز مشخص سیاسی بود و افزود که نباید از حزب برای منافع سیاستمداران استفاده شود.

وی اظهار داشت که طرحی برای اصلاح حزب الدعوه پیشنهاد کرده که همه سران حزب ازجمله شخص نوری المالکی آن را امضا کرده است اما آنچه در نشست مجمع عمومی گذشت چیز دیگری بود که «غافلگیرکننده و مطلقا غیر قابل قبول است» و افزود که چگونه می توان با کسی تعامل کرد که به امضا و تعهد خودش پایبند نیست.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟