چرا پدافند هوایی عربستان توان مقابله با موشک های قدیمی انصار الله را ندارد؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
عربستان از 26 مارس 2015، ائتلافی نظامی از کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از دولت مستعفی یمن را رهبری می کند و در مقابل گروه انصار الله یمن نیز در پاسخ به تجاوز این ائتلاف و محاصره مداومش، اقدام به حملات پهپادی و شلیک موشک بالستیک و قایق های بمب گذاری شده برای هدف قرار دادن نیروهای عربستان و حامی دولت مستعفی یمن و خاک عربستان می کند.

حال با گذشت 6 سال از تجاوز عربستان به یمن و محاصره آن، این سوال پیش می آید که گروه انصار الله یمن چگونه توانسته است با تجهیزاتی ساده، پدافند هوایی عربستان را شکست دهد؟

عربستان بارها اعلام کرده که با موفقیت توانسته با حملات پهپادی انصار الله یمن مقابله کند اما حملات انصار الله تاکنون نیز ادامه دارد و موشک های بالستیک و پهپادهای انصار الله در واقع عامل بازدارنده ای است که نمی توان آن را ناچیز شمرد.

به گزارش سایت riafan روسیه، عربستان تجهیزات جنگی و دفاعی قوی و پیشرفته ای در مقایسه با گروه انصار الله یمن که از تجهیزاتی قدیمی استفاده می کند دارد و علی رغم اینکه برخی کارشناسان می گویند ریاض به خوبی در مقابل حملات انصار الله حفاظت شده اما دستگاه های قدیمی انصار الله نه تنها بر سامانه های پدافندی پاتریوت امریکا غلبه می کند بلکه تاسیسات عربستان را نیز ویران می کند.

از طرف دیگر، انصارالله ناوگان فنی و تجهیزات قدیمی محدودی دارد، اما نوآوری های اخیر که از گسترش فضانوردی مدرن استفاده می کنند، آنها را خطرناک تر کرده است. وقتی موشک های پاتریوت در دهه 1980 تولید شدند، ایالات متحده فرض کرد که ملت های رقیب یا شبه نظامیان کوچک هرگز به موشک های کروز یا هواپیماهای بدون سرنشین دسترسی نخواهند داشت.

به گزارش روزنامه «دی ناشینوال نیوز» عربستان، همچنین دلیل دیگری نیز وجود دارد، این است که تحقیق و توسعه اقدامات متقابل، مانند موشک پاتریوت، برای نابودی آنها طراحی نشده است.

آمادگی ارتش عربستان برای دفاع از تاسیسات نفتی کشور


ریاض اعلام کرد آماده است از تاسیسات نفتی کشور با توجه به اینکه نفت ستون فقرات اقتصاد جهان است، دفاع کند و ارتش، مرزبانی و افسران مبارزه با جاسوسی نیز آماده خواهند بود و امنیت دو شرکت آرامکوی عربستان و آرامکوی خلیج تامین خواهد شد.

در سال 2019 انصار الله به شرکت آرامکوی عربستان با موشک حمله و این شرکت را مجبور به کاهش تولید نفت کرد.

انصار الله موشک بدر-اف دارد که برد آن به 160 کیلومتر می رسد و تهدیدی دیگر برای ریاض علاوه بر موشک های ضد کشتی محسوب می شود.

گفتنی است انصار الله یمن امروز در عملیات پهپادی و موشکی گسترده ای تاسیسات نظامی و حیاتی عربستان از جمله مقرهای شرکت آرامکو را هدف قرار داد.

روز گذشته نیز یک ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی عربستان در پی حمله انصارالله یمن با یک پرتابه دچار آتش سوزی شد.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟