درخواست صندوق بین‌المللی پول از بحرین برای اجرای اصلاحات مالی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
صندوق بین‌المللی پول، بحرین را به اجرای اصلاحات مالی و کاهش بدهی عمومی تشویق کرد؛ بدهی‌هایی که در سال گذشته به دلیل پیامدهای کرونا و خسارت‌های مالی این کشور کوچک تولیدکننده نفت افزایش قابل ملاحظه‌ای یافت.

بحرین در سال 2020 با رکود اقتصادی 7درصدی رو به رو شد.

صندوق بین المللی پول در بیانیه‌ای اعلام کرد: کسری بودجه بحرین نسبت به تولید ناخالص داخلی از 9 درصد سال 2019 به 18.2 درصد در سال 2020 رسیده است همچنین میزان بدهی‌های عمومی این کشور از 102 درصد سال گذشته به 133 درصد افزایش یافته است.

مسئولان صندوق بین المللی پول از مقامات بحرینی خواستتد تا فورا اصلاحات اقتصادی و کاهش بدهی‌های عمومی و بهینه‌سازی هزینه‌ها را با ارائه یارانه به اقشار ضعیف اجرایی کند.

دولت بحرین در پی کاهش درآمدهای دولت بر اثر پایین آمدن قیمت نفت و بحران شیوع کرونا، در ماه اوت گذشته سقف بدهی عمومی را از ۱۳ میلیارد دینار به ۱۵ میلیارد دینار افزایش داد تا هزینه‌های عمومی را تامین کند.

بدهی عمومی در بحرین قبل از سال ۲۰۰۸ بیش از ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی نبود، در حالی که این نسبت اکنون به رغم وضع مالیات جدید و به موازات افزایش خرج‌ها و هزینه‌های معاملات تسلیحاتی با امریکا و بریتانیا و در سایه افزایش بی‌نظمی‌های مالی که در گزارش‌های رسمی دفتر نظارت مالی ثبت شده است، از 133 درصد فراتر رفته است.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟