تأکید گروه های فلسطینی بر ضرورت اجرای انتخابات پارلمانی در بیت المقدس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
گروه های فلسطینی بر حمایت کامل از موضع فتح در مخالفت با اجرای انتخابات پارلمانی فلسطین در صورت عدم اجرای آن در بیت المقدس تأکید کردند.

«حسین الشیخ»، عضو کمیته مرکزی سازمان فتح تأکید کرد که انتخابات صد در صد برگزار خواهد شد و افزود که موضوع بیت المقدس مسئله اصلی انتخابات است و «قدس را برای انتخابات نخواهیم فروخت».

او گفت که تشکیلات خودگردان فلسطینی از دو ماه پیش به اسرائیل درباره برگزاری انتخابات در بیت المقدس و تأمین شرایط لازم برای اجرای آن در قدس شرقی براساس معاهده امضاشده نامه رسمی داده اما اسرائیل تا این لحظه پاسخی به این درخواست نداده است.

الشیخ تأکید کرد که تصمیم گیری درباره اجرای انتخابات یک تصمیم کاملا فلسطینی است و به احدی اجازه دخالت در این باره داده نخواهد شد و افزود که «بدون قدس انتخاباتی در کار نخواهد بود و هرگز اجازه اجرای انتخابات بدون اجرای آن در بیت المقدس را نخواهیم داد چون این به معنای تسلیم شدن دربرابر معامله قرن و پذیرش بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل است».

او افزود که فتح تلاش می کند که یک موضع متحد ملی در این باره ایجاد کند و همه تشکیلات و احزاب فلسطینی بر ضرورت مشارکت بیت المقدس و همه مناطق اشغالی در انتخابات تأکید کنند.

پس از این اظهارات دبیر کل جبهه آزادی بخش فلسطین «واصل ابویوسف» از این مواضع فتح تقدیر و تأکید کرد که مشارکت بیت المقدس در انتخابات اهمیت ویژه ای دارد.

او گفت که مستثنی کردن قدس از انتخابات به هیچ عنوان پذیرفته نیست. دیگر احزاب و تشکیلات فلسطینی نیز اجمالا از این ایده حمایت کرده اند هرچند برخی اعضای حماس نسبت به تبدیل این موضوع به بهانه ای برای تعویق انتخابات ابراز نگرانی کرده اند.

مسئله اجرای انتخابات در قدس موجب مجادلات بسیار و ایجاد نگرانی از احتمال لغو انتخابات شده است. اسرائیل به درخواست اتحادیه اروپا درباره اجرای انتخابات در بیت المقدس پاسخ نداده و هیئت نظارت بر انتخابات فلسطین را هم به بیت المقدس راه نداده است.

شادی عثمان، مسئول روابط عمومی دفتر اتحادیه اروپا در بیت المقدس، تأکید کرد که اتحادیه اروپا از اجرای انتخابات در همه اراضی فلسطینی ازجمله بیت المقدس حمایت می کند و از اسرائیل خواست که در این باره مانع تراشی نکند.

او گفت که در معاهده های امضا شده میان اسرائیل و فلسطین بر اجرای انتخابات در بیت المقدس شرقی تصریح شده است.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار است در 22 مه برگزار شود.

کمیته مرکزی انتخابات فلسطین در پایگاه رسمی خود اعلام کرد که نامزدی 36 فهرست در انتخابات تأیید شده و این به معنای تأیید همه درخواست های واصله به این کمیته است.

در آخرین انتخابات پارلمانی فلسطینی که در 2006 برگزار شد 11 فهرست مشارکت داشتند.

70 هیئت نظارتی با بیش از 7 هزار ناظر و 1250 خبرنگار بر روند انتخابات فلسطین نظارت خواهند داشت.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟