بیم اسرائیل از انتقام ایران از حمله به کشتی اش در دریای سرخ

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای نظامی اسرائیل معتقدند ایران برای انتقام از حمله به کشتی اش در دریای سرخ تلاش خواهد کرد.

در سایه اختلافات عمیق درون نهاد امنیتی اسرائیل در خصوص جنگ دریایی علیه ایران، روزنامه «اسرائیل هیوم» امروز پنجشنبه گفت محافل نظامی اسرائیل می ترسند ایران با حمله به اسرائیل، انتقام حمله اخیر به کشتی خود را بگیرد.

«یوآف لیمور»، تحلیلگر این روزنامه گفت: ممکن است ایران حمله به اهداف دریایی خود را با شلیک موشک بالستیک یا به واسطه پهپاد هجومی پاسخ دهد.

پیش از این روزنامه «نیویورک تایمز»، به نقل از یک مسئول امریکایی گفت که اسرائیل حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را به امریکا اطلاع داده است.

این مسئول امریکایی افزود: اسرائیلی ها این حمله را پاسخ و انتقام از «حملات پیشین ایران» به کشتی های خود عنوان کردند.

بنابر ارزیابی های نظامی اسرائیل، ایران پهپادهای هجومی دارد که می تواند بیش از 2 هزار کیلومتر را طی کند از این رو ایران می تواند از پایگاه های خود در خاکش، اهدافی در اسرائیل را هدف قرار دهد.

محافل نظامی اسرائیل احتمال دادند ایران ترجیح دهد بجای استفاده از موشک، از پهپاد برای حمله انتقام جویانه استفاده کند چرا که پهپاد سرعت کمتری در مقایسه با موشک دارد و با توجه به پرواز در ارتفاع پایین احتمال انهدام آن توسط پدافند هوایی نیز کاهش می یابد.

روزنامه اسرائیل هیوم اشاره کرد که یگان کوماندوهای نیروی دریایی ارتش اسرائیل مسئول حملات به کشتی های ایران طی دو سال گذشته هستند.

این روزنامه اسرائیلی نوشت حمله اخیر به کشتی ایرانی ساویز در پاسخ به حمله به دو کشتی تجاری اسرائیل در دریای عرب بود.

این روزنامه اشاره کرد اسرائیل از طریق این حمله خواست به ایران توضیح دهد که حمله به کشتی های تجاری نباید ضمن قواعد درگیری بین دو طرف باشد.

اسرائیل هیوم افزود کشتی ایرانی در مقابل ساحل اریتره در دریای سرخ بود و داده های اطلاعاتی از کشتی های در حال حرکت جمع آوری می کرد.

از طرفی دیگر سایت «والاه» از اختلاف میان فرماندهان ارتش اسرائیل بر سر تاثیر و فایده عملیات علیه کشتی های ایران خبر داد.

این سایت توضیح داد که انتقادها از جنگ دریایی علیه ایران درون نهاد نظامی اسرائیل افزایش یافته و این اختلاف تنها در میان ژنرال های ارتش نیست بلکه دستگاه های اطلاعاتی نیز در این زمینه اختلاف نظر دارند.

فرماندهان نظامی اسرائیل هشدار دادند که رفتار نظامی اسرائیل علیه ایران در صحنه دریایی، کشتی های تجاری اسرائیل را تهدید می کند و اشاره کردند که ایران برای حمله به کشتی های اسرائیلی تلاش خواهد کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟