احتمال دیدار سفرای ایران و عربستان در بغداد پس از عید فطر

منابع سیاسی عراقی در بغداد از احتمال دیدار سفرای ایران و عربستان در عراق پس از عید فطر خبر دادند.

این منابع گفتند دو طرف پس از عید فطر و با میانجیگری دولت عراق در بغداد دیدار خواهند کرد.

اخیرا ایران و عربستان اعلام کرده اند که از گفت وگو و برقراری روابط خوب استقبال می کنند. یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان هم رسما مذاکرات بین طرفین را تایید کرد.

روزنامه المدی به نقل از رحیم العبودی نوشت که روند نزدیکی بین عربستان و ایران طی دوره گذشته و پس از دیدارها و نشست های بین طرفین شاهد پیشرفت زیادی بوده است.

العبودی فاش کرد که دو کشور در مرحله نخست بر سر پرونده های مختلفی نظیر نفت، برداشتن محاصره ایران و همچنین جنگ در یمن به توافق رسیدند و در مرحله بعد دیدارها بین دو طرف دیپلماتیک خواهد بود.

وی تاکید کرد به زودی دیداری بین سفیر ایران و عربستان در بغداد و پس از عید فطر صورت خواهد گرفت تا فضا بین طرفین برای آماده شدن در جهت برگزاری کنفرانس چهارجانبه با حضور عراق، ایران، عربستان و امریکا فراهم شود.

وزارت خارجه عراق تاکنون واکنشی به این خبر نشان نداده است اما یک منبع نزدیک به دولت عراق در پاسخ به سوال العربی الجدید گفت: مصطفی الکاظمی شخصا به تلاش برای موفقیت آمیز بودن ماموریت میانجیگری بین ریاض و تهران و کاهش تنش اقدام می کند.

وی گفت همه چیز بستگی به اقدامات الکاظمی دارد و دیدار سفرای دو کشور در بغداد بعید نیست.

این منبع افزود هر دو کشور تمایل به بهبود روابط دارند اما شک آشکاری در طرفین پیداست که طبیعیت و با تداوم تلاش ها امید به گشایش به وجود می آید.

در همین راستا «شیروان دوبردانی»، نماینده پارلمان عراق به العربی الجدید گفت میزبانی عراق از هیئت های ایران، عربستان و امریکا و بازگشایی در گفت وگو بین طرف های درگیر، شروع خوبی برای نقش مهم عراق در منطقه است.

وی توضیح داد آثار مثبت تلاش دولت فعلی عراق از طریق ارتباط با خارج و سفر به عربستان و ایران، اکنون آشکار می شو و ما در پارلمان از حل مشکلات بین المللی که تاثیر منفی بر عراق گذاشته است استقبال می کنیم.

 

منبع:https://mdeast.news/

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟