رئیس مجلس عراق: «فالح الفیاض» از منصب خود برای اهداف حزبی و انتخاباتی استفاده می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس عراق، رئیس سازمان الحشد الشعبی را به سوءاستفاده از حشد به نفع حزب خود متهم کرد.

او در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «برخی سران امنیتی عراق از مناصب خود برای اهداف انتخاباتی استفاده می‌کنند مانند رئیس سازمان الحشد الشعبی فالح الفیاض که البته احترام بسیاری برای او قائلم اما او باید فعالیت سیاسی و منصب خود را از ریاست حزب تفکیک کند».

الحلبوسی افزود که آیا کسی اجازه می‌دهد که وزیر دفاع از موقعیت خود برای رهبری حزب استفاده کند و امکانات وزارت دفاع را در اختیار حزبش بگذارد و افزود که جواب منفی است و به همین ترتیب نباید فرماندهان حشد و مسئولان حشد عشایری با چهره‌های حزبی از حزب العطاء به ریاست الفیاض جا به جا شوند.

او گفت که از نیروهای حشد اطلاعاتی درباره این‌گونه جابه‌جایی‌ها در کرکوک و موصل دریافت کرده و افزود که این موضوع را با فرمانده کل نیروهای مسلح هم در میان گذاشته است.

الحلبوسی تأکید کرد که آنچه در الحشد الشعبی می‌گذرد سوءاستفاده از امکانات برای پیشبرد اهداف حزبی و انتخاباتی است و این بسیار روشن و مشهود و البته غیر قابل قبول است.

او گفت که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند واکنشی قاطع در مجلس خواهیم گرفت.

«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی، در واکنش به این اظهارات رئیس مجلس گفت موضوع به برکناری یک سرتیپ در حشد مربوط می شود که علت برکناری این مقام فعالیت تبلیغاتی او برای حزب تقدم به ریاست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس بوده است.

او گفت که رئیس مجلس نسبت به اختصاص بودجه برای نیروهای فسخ قراردادی حشد موضع منفی داشته و افزود که به الحلبوسی توصیه می‌کند که در مسائل اجرایی دخالت نکند.

الفیاض افزود که الحلبوسی نباید به این فکر کند که تنها نماینده و رهبر اهل سنت عراق باشد و باید فعالیت‌هایش به‌عنوان سیاستمدار و رئیس حزب را از رئیس مجلس تفکیک کند و تأکید کرد که رئیس مجلس مسیر اشتباهی را پیش گرفته است.

این در حالی است که پس از انتخابات 2018، محمد الحلبوسی از سران ائتلاف بناء بود که با نیروهای ائتلاف فتح (شاخه نظامی الحشد الشعبی) متحد شد و الحلبوسی با رأی همین گروه به ریاست مجلس رسید.

 

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟