تشدید حملات علیه امریکایی‌ها در عراق و به تکاپو افتادن نیروهای عراقی برای مهار آن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای امنیتی عراق در پی تشدید حملات به مواضع امریکایی ها در عراق، چندین طرح از جمله به راه انداختن گشت، استقرار نیروها و پرواز بالگرد برای مهار این حملات اتخاذ و اجرا کردند.

بغداد پایتخت عراق از صبح امروز شاهد انتشار گسترده نیروهای امنیتی و پرواز پی در پی بالگردهای عراقی و پهپادهایی بوده که گمان می رود امریکایی باشند و در غرب پایتخت و بر فراز منطقه الخضراء به پرواز در می آیند.

این اقدامات در حالی انجام می شود که شب گذشته دو پایگاه امریکا در عراق یکی پایگاه هوایی بلد در صلاح الدین و دیگری ویکتوریا در فرودگاه بین المللی بغداد هدف حمله قرار گرفت.

مقامات امنیتی عراق با احتمال اینکه این حملات طی روزهای آتی تشدید خواهد شد، اعلام کردند که طرحی جدید برای مقابله با نیروهای قانون شکن اجرا خواهد شد.

گفتنی است پایگاه هوایی بلد در صلاح الدین شب گذشته هدف حمله 3 راکت کاتیوشا و پایگاه ویکتوریا نیز هدف حمله با دو راکت قرار گرفت. پس از حمله راکتی به پایگاه ویکتوریا، فرودگاه بغداد هدف حمله 3 پهپاد قرار گرفت که بنابه اعلام دولت عراق یک پهپاد منهدم شد.

در پی این حملات که در نوع خود بی سابقه بوده است، پایتخت شاهد انتشار گسترده نیروهای امنیتی بود. به گفته یک افسر در ارتش عراق، این حملات مرحله خطرناکی از تشدید تنش ها را نشان می دهد که باید جلوی آن را گرفت. وی در گفت وگویی با العربی الجدید گفت: دستوراتی در پی این حملات مبنی بر حضور گسترده نظامی و ایجاد ایست بازرسی امنیتی سیار برای جلوگیری از حملاتی دیگر صادر شد.

این افسر ارتش عراق تاکید کرد که حضور نیروهای امنیتی همچنان ادامه دارد و با توجه به وجود اطلاعاتی مبنی بر تشدید تنش ها علیه منافع امریکا در عراق، تا زمان صدور دستور عقب نشینی ادامه خواهد داشت.

وی اشاره کرد که امروز نشست امنیتی مهمی برای بررسی این حملات و وضع طرح های جدید برای جلوگیری از این تنش ها و مقابله با نیروهای قانون شکن برگزار خواهد شد.

چندین منطقه در پایتخت شاهد پرواز گسترده بالگردهای امریکایی بوده که تا صبح امروز ادامه داشته؛ شاهدان عینی از مناطقی در نزدیکی فرودگاه و منطقه الخضراء به العربی الجدید گفتند که پرواز در ارتفاع بسیار پایین بوده و از شب تا صبح ادامه داشته است.

در همین راستا فرماندهی ارتش که مسئول امنیت چندین استان جنوبی است، طرحی برای جلوگیری از حمله به کاروان های لجستیکی ائتلاف بین المللی وضع کرد.

«سعد حربیه»، فرمانده ستاد عملیات سومر در این رابطه توضیح داد: طرحی برای حفاظت از کاروان های نظامی ائتلاف بین المللی مبنی بر انتشار گشت ها در جاده ها از بصره تا استان المثنی وضع شد.

وی تاکید کرد که گشت ها و نیروهای نظامی در مسیر این کاروان ها در استان های جنوبی تا بغداد مستقر هستند. وی تجهیزات این کاروان ها را که از طریق کویت به عراق آورده می شود، متعلق به عراق دانست که با اموال عراق اما به واسطه امریکا خریداری می شود.

این حملات علیه منافع امریکا در عراق در حالی تشدید می شود که در روزهای گذشته نخستین نشست کمیته فنی نظامی عراق و امریکا برگزار شد اما تصمیم واضحی درباره خروج نیروهای نظامی خارجی از عراق اتخاذ نشد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟