قطر: باید اسرائیل راکتورهای هسته‌ای خود را به روی بازرسان بین‌المللی بگشاید

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
قطر بر اهمیت همکاری اسرائیل با آژانس انرژی هسته‌ای و گشودن راکتورهای خود به روی بازرسان بین المللی تاکید کرد.

«سلطان المنصوری»، سفیر دائم قطر در سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: ما خواهان روشن شدن واقعیت قدرت هسته‌ای اسرائیل هستیم، تل‌آویو باید با آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای همکاری کند و راکتورهای خود را به روی بازرسان بگشاید.

المنصوری افزود: قطر از حاکمیت قانون در مناسبات بین المللی به عنوان تضمینی اساسی برای فراهم سازی محیط بین المللی مسالمت آمیز و با ثبات و تقویت‌کننده فرصت‌های توسعه پایدار همه ملت‌ها حمایت می کند.

وی گفت: هدف از خلع سلاح هسته‌ای بر اساس توافقات و قطعنامه‌های بین‌المللی، ارتقای حاکمیت قانون در روابط بین الملل است و همه کشورهای عربی از جمله قطر به معاهده عدم گسترس سلاح‌های هسته‌ای پیوسته اند اما اسرائیل از پیوستن به این تلاش‌ها خودداری می کند.

نماینده قطر اظهار داشت: تجاوزات اخیر اسرائیل علیه غزه و بکارگیری بی‌رویه خشونت علیه غیر نظامیان و ویران کردن زیرساخت‌های شهر منجر به خشم افکار عمومی جهان از جمله افکار عمومی داخل اسرائیل شد.

وی در پایان از جامعه جهانی و نهادهای مربوطه خواست از هدف مبتنی بر تخلیه منطقه خاورمیانه از تسلیحات هسته‌ای حمایت کنند و گام‌های عملی برای تحقق این هدف بر اساس مسئولیت قانونی و اخلاقی بردارند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟