اقدامات عراق زیر نظر بانک جهانی برای افزایش رتبه کشور در مبارزه با پولشوئی و تأمین مالی تروریسم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
دفتر مبارزه با پول‌شوئی و تأمین مالی تروریسم در بانک مرکزی عراق از اقدامات اجرائی برای بالا بردن رتبه عراق در شاخص مبارزه با پول‌شوئی و تأمین مالی تروریسم خبر داد.

یک مقام بلندپایه در این دفتر به روزنامه رسمی «الصباح» عراق گفت که این دفتر اقدامات فنی تعیین‌شده برای اجرای برنامه‌های راهکار بین‌المللی ریسک کشوری (ICRG) تابع کمیته اقدام مالی (FATF) را انجام داده و برنامه ارزیابی ملی ریسک را به صورت دوسالانه اجرا می‌کند.

این مقام تأکید کرد که اجرای این اقدامات با هماهنگی مستقیم بانک جهانی خواهد بود که توافق‌نامه‌ای برای ارائه کمک‌های فنی به بانک مرکزی عراق در این زمینه امضا کرده است.

براساس این گزارش، از هر بخش مالی یک عضو مأمور تهیه لیست‌ها و جدول‌های ارائه شده ازجانب بانک جهانی و پر کردن آنها و پیگیری ادامه کار با بانک جهانی برای حمایت از گردآوری اطلاعات و تحلیل آمارها جهت تعیین موارد ریسک‌پذیر شده است.

وی افزود که بانک جهانی به‌زودی کارگاهی سه روزه برای آموزش نحوه تنظیم لیست‌ها و گزارش نهایی در عراق برگزار خواهد کرد و تأکید کرد که پیشرفت در این عرصه موجب افزایش رتبه عراق در شاخص‌های بانکی جهانی می‌شود.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟