دیدار «فؤاد حسین» با همتایان مصری، کویتی و اردنی و تاکید بر تعمیق همکاری‌ها

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس دستگاه دیپلماسی عراق که در دوحه بسر می برد در دیدارهای جداگانه ای با وزیر امور خارجه کویت و سپس وزرای خارجه مصر و اردن دیدار و گفت وگو کرد.

«فؤاد حسین»، وزیر امور خارجه عراق در حاشیه نشست مشورتی وزرای خارجه اتحادیه عرب در دوحه، با «احمد ناصر المحمد الصباح»، وزیر امور خارجه کویت دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مسائل ویژه مرتبط با روابط دوجانبه در سایه رشد مداوم این روابط رایزنی کردند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عراق با تاکید بر اینکه بغداد به توسعه همکاری مشترک با کویت اهتمام دارد، نسبت به ادامه همکاری برای پیشبرد روابط متمایز بین دو کشور و توسعه آن در همه سطوح ابراز امیدواری کرد.

وزرای خارجه عراق و کویت همچنین به بررسی فعالسازی و پیگیری اعمال کمیته مشترک عراق و کویت و آمادگی ها برای برگزاری نشست آن در بغداد برای بررسی مسائل مورد اختلاف بین طرفین پرداختند.

فؤاد حسین همچنین با «سامح شکری»، وزیر خارجه مصر و «ایمن الصفدی»، وزیر خارجه اردن دیدار و درباره پیشبرد مسیر همکاری سه جانبه و رایزنی درباره مسائل دارای اهمیت مشترک گفت وگو کرد.

وزرای خارجه سه کشور در این نشست بر لزوم پیشبرد و توسعه همکاری و هماهنگی بین بغداد، امان و قاهره و تلاش برای همکاری های بیشتر به گونه ای که آرمان های ملت های برادر را محقق سازد، تاکید کردند.

حاضران همچنین بر سر لزوم تداوم رایزنی و هماهنگی مواضع در قبال چالش های مشترک، تحولات منطقه ای به خصوص در سوریه و لیبی علاوه بر تحولات فلسطین به توافق رسیدند.

رؤسای دستگاه دیپلماسی عراق، مصر و اردن درباره برخی مسائل مربوط به فعالیت اتحادیه عرب هم صحبت و بر آمادگی های در جهت برگزاری نشست سران سه کشور در بغداد تاکید کردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟