شکنجه شدید ولیعهد پیشین سعودی را از پای انداخته است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
افشای شکنجه محمد بن نایف وزیر کشور و ولی‌عهد پیشین سعودی آمریکایی ها را بر آن داشت تا از جو بایدن رئیس جمهور این کشور درخواست کنند تا برای کمک به بن نایف مداخله کند.

شبکه ان. بی. سی در گزارشی از وضعیت وزیر کشور مقتدر پیشین و اولین ولیعهد از نسل سوم خاندان سعودی اعلام کرد، محمد بن نایف که در مکانی سری در بازداشت به سر می‌برد، به شدت مورد شکنجه جسمی قرار گرفته؛ به طوری که بدون کمک قادر به راه رفتن نیست.

🔺رسانه آمریکایی می افزاید، دو منبع آگاه درباره وضعیت جسمانی بن نایف می‌گویند که وزن او به دلیل شکنجه‌ها بیش از 23 کیلوگرم کاهش پیدا کرده و به تنهای قادر به راه رفتن نیست.

 

برخی منابع آگاه می‌گویند که ولی‌عهد سابق سعودی در یک مجتمع دولتی در نزدیکی کاخ الیمامه در ریاض بازداشت است.

 

محمد بن نایف در سال 2017 پس از کودتای مشترک عمویش ملک سلمان و محمد بن سلمان برعلیه وی از ولیعهدی و سایر پست های حکومتی برکنار شد و در مارس 2020 به اتهام خیانت بازداشت شد. به گفته برخی نزدیکان بن نایف، وی مدت شش ماه را در حبس انفرادی گذرانده و در این مدت تحت شکنجه قرار گرفته است و از ناحیه پا آسیب دیده است.

 

✍️چند روز پیش نیز مرکز مطالعات خلیج فارس واشنگتن اعلام کرد که دادگاهی سعودی حکم اعدام شاهزاده فهد بن ترکی؛ سرلشکر سعودی و پسر عموی بن سلمان را به جرم خیانت صادر کرده است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟