تأکید ریاض و مسقط بر اهمیت تعامل جدی درباره پرونده هسته ای و موشکی ایران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ریاض و مسقط در پایان سفر سلطان عمان به عربستان سعودی، با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر ضرورت تعامل جدی با پرونده هسته‌ای و موشکی ایران تأکید کردند.

در این بیانیه که امروز (دوشنبه 12 ژوئیه) در پایان سفر«هیثم بن طارق»، سلطان عمان، به عربستان صادر شد، تأکید شده که در مذاکرات سلطان هیثم با شاه و ولیعهد عربستان گسترش همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی را بررسی و از امضای تفاهم‌نامه تشکیل شورای هماهنگی روابط عربستان و عمان استقبال و بر اقدام جهت تسریع در افتتاح گذرگاه مرزی مستقیم میان دو کشور تأکید کردند.

این بیانیه افزوده که دو کشور همچنین از تلاش‌های عربستان با همکاری عمان در مجموعه اوپک پلاس برای تحقق ثبات در بازارهای نفتی قدردانی و بر اهمیت ادامه همکاری‌ها در این راستا تأکید کردند.

در مورد مسائل منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نیز دو کشور بر تلاش برای هماهنگی مواضع در راستای منافع مشترک تأکید کردند.

در مسئله یمن، دو کشور مواضع خود را درباره ادامه تلاش برای ایجاد راه حل سیاسی فراگیر برای بحران یمن براساس قطع‌نامه 2216 سازمان ملل و طرح عربستان برای حل بحران یمن منطبق با یکدیگر دانستند.

آنان همچنین بر اهمیت تعامل جدی و اثرگذار در پرونده هسته‌ای و موشکی ایران و توجه به پیامدهای آن بر ثبات و امنیت منطقه و تأکید بر اصول حسن هم‌جواری و احترام به قطع‌نامه‌های بین‌المللی و دور نگه داشتن منطقه از همه اقدامات برهم‌زننده ثبات تأکید کردند.

سلطان هیثم بن طارق پیش از ظهر امروز سفر دو روزه خود به عربستان را که اولین سفر خارجی وی پس از رسیدن به مقام سلطنت بود به پایان رساند و به مسقط بازگشت.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟