اشرف غنی سفیر پاکستان را به صورت اعتراضی احضار کرد

 
در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
در پی ماجرای ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان و شکنجه وی، کابل از فراخواندن سفیر خود از اسلام آباد به دستور رئیس جمهور افغانستان خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در همین خصوص اعلام کرد: در پی ربوده شدن دختر سفیر افغانستان در پاکستان، اشرف غنی، سفیر و دیگر دیپلمات‌ها (افغانستان) را تا زمان از بین رفتن تهدیدات امنیتی، به کابل فرا خواند.

گفته شده علت احضار سفیر پاکستان، حادثه برای فرزند سفیر افغانستان از طریق ربودن و شکنجه شدن او از سوی افراد ناشناس در اسلام‌آباد بوده است.

در همین ارتباط وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده «منصور احمد خان»، سفیر پاکستان در کابل را احضار و مراتب اعتراض شدید دولت جمهوری اسلامی افغانستان را در مورد ربودن دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد به وی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش همچنین از احمدخان خواسته شده تا مراتب اعتراض و نگرانی عمیق دولت افغانستان را به وزارت امور خارجه و دولت پاکستان در مورد این رویداد ناگوار اطلاع دهد.

در بیانیه وزارت خارجه افغانستان آمده است: وزارت امور خارجه از دولت پاکستان به صراحت خواست تا در شناسایی و مجازات عاملان این جنایت اقدام فوری انجام داده مطابق منشورهای بین‌المللی، امنیت و مصونیت کامل دیپلمات‌های افغان و اعضای خانواده‌های آنها را تأمین کند.

خانم سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در پاکستان روز جمعه در اسلام آباد برای چند ساعت ربوده و پس از شکنجه رها شد.

ساعتی پیش از این، وزارت خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای، ربوده شدن دختر سفیر این کشور در پاکستان توسط افراد ناشناس را تأیید کرد.

به گفته وزارت خارجه افغانستان، «سلسله علی خیل» که در راه مراجعه به منزل خود بوده، برای چند ساعت توسط افراد ناشناس ربوده شده و مورد شکنجه قرار گرفته است.

«گران هیواد» سخنگوی وزارت خارجه افغانستان تأیید کرده که علی خیل دستکم برای پنج ساعت در دست گروگانگیرها اسیر بوده است.

در همین حال، پلیس پاکستان در واکنش به این واقعه توضیح داد که علی خیل پس از خرید روزمره قصد مراجعه به منزل با یک تاکسی را داشته که فرد ناشناسی وارد تاکسی شده و وی را شکنجه و بی هوش کرده است.

وزارت خارجه افغانستان نیز حفاظت از اعضای خانواده سفرای کشورهای خارجی در پاکستان را متوجه دولت این کشور دانسته و نسبت به ادامه چنین رخدادهایی ابراز نگرانی کرده است.

این درحالی است که وزارت خارجه پاکستان تاکنون واکنشی به ماجرای ربایس فرزند سفیر افغانستان در این کشور نداشته است.

 

منبع:http://alwaght.net/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟