گفت وگوی الکاظمی با رئیس پارلمان اروپا و همتای یونانی خود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر عراق در ارتباط تصویری با رئیس پارلمان اروپا و گفت وگویی تلفنی با همتای یونانی خود درباره روابط عراق با کشورهای اروپایی از جمله یونان و راه های گسترش آن رایزنی کرد.

مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق در ارتباط تصویری با «شارل میشل»، رئیس پارلمان اروپا درباره روابط عراق و اتحادیه اروپا، راه های گسترش آن، پرونده پناهندگان و آوارگان عراق و مشکلات و راه های بازگشت آنها علاوه بر همکاری با اتحادیه اروپا در تلاش برای مبارزه با فساد و پولشویی رایزنی کرد.

نخست وزیر عراق تاکید کرد که عراق به رویکرد بهترین روابط استراتژیک با کشورهای اروپایی، گسترش سطح همکاری اقتصادی و تجاری با شرکت های بزرگ اروپایی و استفاده از تجربه اروپا در پیشرفت پس از جنگ و ارائه نمونه ای برای توسعه، هماهنگونه که پس از جنگ جهانی دوم رخ داد، پایبند است.

وی اشاره کرد که عراق به حمایت اتحادیه اروپا از اصلاحات دولت در چارچوب «برگه سفید» شامل اصلاحات مالی، اقتصادی، نهادی و چالش های بزرگ آن به علت وجود طرف های متعددی که از آن متضرر می شوند، امید دارد.

از طرفی دیگر رئیس پارلمان اروپا تلاش خود برای توسعه روابط با عراق و اهتمام بر ایجاد شراکت حقیقی با آن را بیان و تاکید کرد که پارلمان اروپا از انتخابات آتی عراق که در ماه اکتبر برگزار خواهد شد، حمایت می کند.

وی ضمن تحسین نقش فزاینده عراق در منطقه، تصریح کرد که عراق شریک اساسی و ترجیحی پارلمان اروپا در منطقه است.

از طرفی دیگر «کریاکوس متسوتاکیس»، نخست وزیر یونان نیز در تماسی تلفنی با الکاظمی ضمن تبریک عید قربان و تسلیت به عراق بابت حادثه انفجار تروریستی روز گذشته در بغداد، همبستگی یونان با عراق در جنگ با عناصر باقیمانده تروریستی و پشتیبانی از تلاشهای منطقه ای عراق در تثبیت امنیت و ثبات منطقه را اعلام کرد.

الکاظمی در این گفت وگو بر اهتمام دولت عراق بر تقویت پیوندهای همکاری مشترک با یونان و کل کشورهای اروپایی در راستای منافع ملت های دوست و صلح دوست تاکید کرد.

نخست وزیر یونان از الکاظمی برای سفر به یونان در راستای هماهنگی بیشتر اقتصادی و همکاری دوجانبه در زمینه های مختلف دعوت کرد.

الکاظمی نیز ضمن استقبال از دعوت همتای یونانی خود، از وی برای سفر به عراق در راستای تقویت همکاری مشترک در چارچوب منافع دو ملت عراق و یونان و همه ملت های منطقه دعوت کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟