پشت پرده فضاسازی ها درباره کشتی رژیم صهیونیستی چیست؟

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مرتضی مکی، تحلیلگر مسائل بین‌الملل پیرامون مواضع اخیر رژیم صهیونیستی و دولت‌های غربی درباره نحوه‌ی مواجهه با حمله به کشتی اسرائیلی گفت: هجمه تبلیغاتی ایجاد شده از سوی انگلیس و آمریکا در جهت فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران در خصوص خواسته‌های حداکثری در مذاکرات منتهی به احیای برجام قابل ارزیابی است. درباره اسرائیل نیز بایستی اذعان نمود که این رژیم به شدت مخالف احیای برجام هستند و می‌کوشد با ایجاد جوسازی روند مذاکرات را به بن بست بکشانند.

متغیرهای دیگری باید مدنظر باشد ولی به نظر می رسد این مهم ترین موضوعی است که طرف های غربی سعی می کنند فشارهای سیستم تبلیغاتی بیشتری را به جمهوری اسلامی وارد کنند. بیش از این نیز چندین بار کشتی هایی در خلیج فارس مورد هدف قرار گرفته است و تنها اسرائیل نبود که کشتی های آن مورد هدف قرار گرفتند و کشتی های ایرانی در دریای مدیترانه مورد هدف قرار گرفتند که همگی آنها به نوعی متوجه اسرائیل بود و اسرائیلی ها هیچگاه تکذیب نکردند که چنین کاری را نکرده‌اند.


مکی در ادامه تصریح کرد: با این حال هیچ‌گاه شاهد واکنش از سوی طرف های غربی در خصوص این حوادث نبودیم ولی درباره حادثه اخیر هجمه تبلیغاتی از سوی انگلیس، امریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران به راه افتاده است که می تواند در جهت فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران در خصوص خواسته های حداکثری در مذاکرات منتهی به احیای برجام باشد.


وی با اشاره به استراتژی ایران باید چگونه باشد گفت: قطعاً در چنین شرایطی که ایران تلاش می کند برجام را احیا کند و موضوع برجام موضوعی فرا قوه ای است، دولت آقای رئیسی بایستی سعی کند تا با خواسته های حداکثری مذاکرات را از سربگیرند ولی حقیقت این است ایران گزینه ای چندانی برای خنثی سازی تحریم ها ندارد. یکی از راه هایی که در قبال این گونه حوادث می توان داشت خویشتنداری است که باعث عزت و اقتدار ملی می شود و نباید در دام طرف های غربی به خصوص اسرائیل گرفتار شویم.


وی در ادامه پاسخ داد: هم اسرائیل و هم برخی از کشورهای عربی منطقه به شدت مخالف احیای برجام هستند و می کوشند این موضوع را به بن بست بکشانند. اسرائیلی ها در چند ماه گذشته تلاش زیادی کردند تا در برابر سیاست های امریکا و حتی در برابر احیای برجام بایستند و با بهانه ها و طرح موضوعات مختلفی سعی کردند نشان دهند ایران کشور مشکل ساز در منطقه است. البته موقعیت امریکا و کشورهای منطقه را به مخاطره می اندازد ولی در قبال این گونه فشارها دولت بایدن سعی کرده کمترین اهمیت را به این گونه اظهارات اسرائیل و برخی کشورهای عربی نشان دهد. ولیکن معلق ماندن مذاکرات و احیای برجام شاید به یک نوعی نقش و بازیگری دولت های عربی منطقه و اسرائیل را پررنگ تر کرده که آنها فرصت بهتری را پیدا کردند تا نقش برهم زننده مذاکرات و احیای برجام را پررنگ تر و پرچالش تر کنند.

 

منبع:https://rahbordemoaser.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟