بورل در دیدار با بارزانی: فعالیت مستشاران نظامی تمدید می‌شود/مقری برای مستشاران در اربیل افتتاح می‌شود

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با بارزانی گفت فعالیت مستشاران نظامی تمدید می‌شود و مقر دیگری برای آنها در اربیل افتتاح خواهد شد.

«نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق از اتحادیه اروپا خواست به حمایت از اربیل و بغداد در زمینه‌های مختلف به ویژه در مقابله با تروریسم ادامه دهد.

بارزانی در کنفرانس مطبوعاتی مشارک با «جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا گفت: ما از این سفر که در شرایطی حساس انجام شده، تشکر می‌کنیم، این سفر بیانگر میزان پایبندی اتحادیه اروپا به حمایت از عراق و اقلیم کردستان است.

وی افزود: در دیدار با بورل درباره ثبات و امنیت عراق، اختلافات و مسائل حل نشده میان اربیل و بغداد، انتخابات پارلمانی زودهنگام و مقابله با تروریسم رایزنی و بر لزوم مشارکت تیم‌های اروپایی در نظارت بر انتخابات آتی تاکید شد.

رئیس اقلیم کردستان عراق ضمن تشکر حمایت اتحادیه اروپا از عراق و اقلیم کردستان در جنگ با داعش، گفت: از این اتحادیه می‌خواهیم که در زمینه اصلاحات، نهادینه‌سازی قانون، حمایت از عراق در مقابله با تغییرات آب و هوایی، حقوق زنان و مباره با فساد به عراق کمک کنند.

در مقابل، بورل گفت: اقلیم کردستان نقشی پررنگ در امنیت و ثبات عراق و منطقه ایفا می‌کند و ما خوشحالیم که می‌بینیم مناسبات بغداد و اربیل حسنه و خوب است.

وی با تاکید بر اینکه ما برای تقویت مناسبات بغداد و اربیل تلاش خواهیم کرد، گفت:به حمایت از ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با داعش ادامه خواهیم داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: ما در اتحادیه اروپا به حمایت از اقلیم کردستان در نبرد با داعش متعهد هستیم زیرا می‌دانیم که داعش هنوز به پایان راه نرسیده است.

وی اظهار داشت:فعالیت مستشاران نظامی تمدید می‌شود و مقر دیگری برای آنها در اربیل افتتاح خواهد شد تا اقلیم کردستان از آن استفاده کند.

بورل در پایان گفت: در دیدار با رئیس اقلیم کردستان درباره اوضاع منطقه، مساله افغانستان، موضوع مهاجران، آزادی بیان و روزنامه‌نگاران رایزنی و گفت و گو شد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟