«الکاظمی» در دیدار با «مسعود بارزانی»: اقلیم کردستان بخش اساسی و جدایی ناپذیر عراق است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «مصطفی الکاظمی» نخست وزیری عراق امروز با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دمکرات کردستان دیدار کرد.

در بیانیه دفتر رسانه ای نخست وزیری عراق آمده است که در این دیدار تعدادی از مقامات دولت اقلیم کردستان حضور داشتند و دو طرف به بررسی وضعیت عمومی کشور، بارز ترین چالش هایی که کشور با آنها رو به روست و متحد کردن مواضع در سطح ملی پرداختند.

الکاظمی و بارزانی همچنین درباره پرونده برگزاری انتخابات پیش از موعد بحث و گفت وگو کردند.

نخست وزیری عراق در این دیدار تاکید کرد که عراق به اصلاحات نیاز دارد و اولویت همه امور باید اقدام ملی برای عبور کشور از چالش های فعلی باشد.

وی خاطر نشان کرد: «هماهنگی بالای بخش های مختلف نیروهای مسلح و نیروهای پیشمرگه در پیروزی بر گروه های تروریستی داعش نقش داشته بسیار مهم است و این هماهنگی اکنون از خاک ما محافظت می کند و فرصت رونق و توسعه کشور را فراهم می آورد.»

الکاظمی ضمن اشاره به اهمیت متحد بودن مواضع میان دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان تاکید کرد که اقلیم کردستان بخشی اساسی و جدایی ناپذیر عراق است.

وی همچنین تاکید کرد که گفت وگو و قانون اساسی همان سرپناهی هستند که آینده ای ایمن برای عراقی یکپارچه و با ثبات را تضمین می کنند.

نخست وزیری عراق اشاره کرد که اکنون فرصتی فراهم شده تا سطح اقدامات عراق در صحنه بین المللی افزایش یابد و جایگاه عراق در عرصه بین المللی تقویت شود.

در مقابل بارزانی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نخست وزیری عراق تاکید کرد که همه قصد دارند برای اصلاحات و حل و فصل پرونده های مورد اختلاف بین دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان تلاش کنند.

 

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟