مناظره کاندیداهای صدراعظمی آلمان؛ جدل بر سر تغییرات اقلیمی

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید

دومین مناظره تلویزیونی سه نامزد صدراعظمی آلمان با تمرکز بر موضوع تغییرات اقلیمی و مسائل اقتصادی برگزار شد. هرسه کاندید هرگونه ائتلاف با حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان را رد کردند.

 

دو هفته مانده به انتخابات پارلمانی آلمان، دومین مناظره تلویزیونی سه کاندیدای صدراعظمی از سه حزب سوسیال دموکرات، سبزها و اتحاد سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی یک‌شنبه شب ۱۲ سپتامبر برگزار شد. موضوع اصلی این مناظره چگونگی تشکیل ائتلاف برای تشکیل دولت بود.

هر سه کاندیدای شرکت‌کننده در این مناظره تشکیل ائتلاف با حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان AFD را صریحا رد کردند. علاوه بر آن آرمین لاشت رهبر حزب دموکرات مسیحی و نامزد اتحاد سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی ائتلاف با حزب چپ‌ها را نیز رد کرد.

لاشت در پاسخ به این سوال که آیا اتحاد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی حاضرند به عنوان شریک کوچکتر در ائتلافی با سوسیال دموکرات‌ها شرکت کند، گفت که احزاب دموکرات‌ باید بعد از انتخابات با یکدیگر گفت و گو کنند.

Deutschland | Bundestagswahl | TV-Triell der Kanzlerkandidaten | Scholz
اولاف شولتس، نامزد صدراعظمی حزب سوسیال دموکرات

آنالنا بربوک رهبر و کاندیدای حزب سبزها این موضوع را که حزب چپ‌ها و حزب آلترناتیو برای آلمان را همتراز دانست و ائتلاف با هردو حزب را رد کرد، “بسیار خطرناک” دانست. او همچنین تشکیل ائتلاف به رهبری حزب خودش را تبلیغ کرد.

اولاف شولتز رهبر و کاندید حزب سوسیال دموکرات در پاسخ به امکان ائتلاف این حزب با چپ‌ها تصریح کرد که به رسمیت شناختن ناتو و اعتقاد به اتحادیه اروپا برای حزب او غیرقابل بحث است. اینها دو موضوعی هستند که حزب چپ‌ها بر سر آنها با سایر احزاب اختلاف دارد. با این حال شولتس همکاری با چپ‌ها را به طور کلی رد نکرد.

Deutschland | Bundestagswahl | TV-Triell der Kanzlerkandidaten | Baerbock
آنالنا بربوک، نامزد صدراعظمی حزب سبزها

محیط زیست

در پاسخ به پرسش‌های مربوط به حفاظت از محیط زیست رهبران حزب سوسیال دموکرات و دموکرات مسیحی متقابلا یکدیگر را متهم کردند و هریک تقصیرها را به گردن دیگر انداخت. شولتز گفت اتحاد دو حزب مسیحی مدتهاست که موضوع نیاز به برق بیشتر به منظور بازسازی اقتصاد برای سازگاری با محیط زیست را رد می‌کند.

لاشت در مقابل سوسیال دموکرات‌ها را به دلیل اینکه جلوی تسریع برنامه‌ها و صدور مجوزها را گرفته‌اند مورد انتقاد قرار داد. بربوک هم گفت با این سرعت کمی که ائتلاف سیاه و سرخ (اتحاد دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی با سوسیال دموکرات‌ها) در موضوع حفاظت از اقلیم پیش می‌روند، این هدف به دست نخواهد آمد. رهبر حزب سبزها گفت که دولت بعدی آلمان باید قطع کامل وابستگی به انرژی ذغالی را به جای سال ۲۰۳۸ به سال ۲۰۳۰ جلو بیندازد.

Deutschland | Bundestagswahl | TV-Triell der Kanzlerkandidaten | Laschet
آرمین لاشت، نامزد صدراعظمی اتحاد احزاب مسیحی

موضوعات اقتصادی

نامزد حزب دموکرات مسیحی، آرمین لاشت، به مسئله بازبینی و تحقیق درباره وزارت دارایی اشاره کرد و اولاف شولتس را که وزیر این وزارتخانه است، از این نظر مورد انتقاد قرار داد. این وزارتخانه متهم به مشارکت در پولشویی است.

شولتس این اتهام را رد کرد و گفت تحقیقات علیه کسانی که مسئولیت واحد مقابله با پولشویی را بر عهده دارند در جریان است و ربطی به وزارتخانه تحت ریاست او ندارد.

بربوک، نامزد حزب سبزها درباره اتهام پولشویی گفت نمی‌تواند از بیرون نظر مشخصی بدهد که چه در داخل وزارت دارایی می‌گذرد اما آنچه از نظر او مشکل بسیار مهمی است، این است که “کشور سالانه ۵۰ میلیارد یورو از طریق فرار مالیاتی و پولشویی و فعالیت‌های مجرمانه از دست می‌دهد”.

در یک جمع‌بندی کلی می‌توان گفت که کاندید حزب سبزها درباره وضعیت اقلیمی هشدار داد و گفت دولت بعدی آلمان آخرین دولتی است که می‌تواند به صورت فعال بر بحران زیست محیطی تاثیر بگذارد. او تاکید کرد که می‌خواهد صدراعظمی باشد یک سیاست مدرن را پیش از آنکه دیر شود در پیش می‌گیرد.

لاشت، نامزد اتحاد دو حزب سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی وعده داد که بروکراتی را برمی‌چیند و آلمان را به سوی یک کشور صنعتی سازگار با محیط زیست هدایت می‌کند.

اولاف شولتس کاندید حزب سوسیال دموکرات نیز تاکید کرد که معنای یک آلمان صنعتی در آینده، تامین بازار کار و تضمین اشتغال‌زایی با توجه به تغییرات اقلیمی است. او خواهان آن شد که احترام بیشتری در جامعه حکمفرما شود و دستاورد زندگی‌ آدم‌ها به رسمیت شناخته شود.

انتخابات پارلمانی آلمان ۲۶ سپتامبر برگزار می‌شود.

 

منبع:https://www.dw.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟