میلی: آمریکا باید ارتباطات جدیدی با روسیه برقرار کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که واشنگتن باید به جهت حصول یقین از کاهش احتمال وقوع جنگ، سیاست ها و رویه هایی را ایجاد کند.

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که آمریکا باید امکان گسترش تماس های جدید با روسیه از جمله امکان حضور ناظران در رزمایش ها را بررسی کند.
میلی در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد امکان اجازه جهت حضور ناظران در تمرینات، گفت: ممکن است این کار را انجام ندهیم اما حداقل باید به آن نگاهی بیندازیم.
وی ادامه داد: ما باید سیاست ها و رویه هایی را برای حصول یقین از افزایش اطمینان، کاهش عدم اطمینان، افزایش اعتماد به منظور کاهش بی اعتمادی، افزایش ثبات برای کاهش بی ثباتی به منظور جلوگیری از محاسبه اشتباه و کاهش احتمال وقوع جنگ بزرگ قدرت ایجاد کنیم. این یک اصل اساسی است که ما باید سعی کنیم آن را انجام دهیم.
پیشتر آسوشیتدپرس، از دیدار مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با «والری گراسیموف» همتای روس خود در شهر «هلسینکی» پایتخت فنلاند خبر داده بود.
اظهارات میلی در حالی بیان می شود که پیشتر در پی گزارش هایی مبنی بر اینکه او ترسیده بود «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا در پایان دوران ریاست جمهوری اش جنگی را با چین آغاز کند و در همین رابطه او مجبور شده بود تا در ماه های اکتبر و ژانویه با همتایان چینی خود تماس بگیرد و به پکن در قریب الوقوع نبودن حمله آمریکا اطمینان دهد؛ حرکتی که برخی در داخل آمریکا از آن به عنوان اقدامی خائنانه یاد کردند.
دیدار میلی و گراسیموف در حالی صورت گرفته است که آمریکا اخیرا خروجی غیر مسئولانه و پر هیاهو از افغانستان داشته است و در تلاش است حق داشتن پایگاه نظامی و سایر حمایت های ضد تروریستی در کشورهای هم مرز با افغانستان را به دست بیاورد؛ اقدامی که مسکو مطلقا با آن مخالف است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟