آخرین نیروهای اماراتی در استان شبوه یمن در حال ترک بندر بلحاف هستند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نیروهای اماراتی در حال آماده شدن برای خروج از تاسیسات نفتی بلحاف در استان شبوه یمن هستند.

نیروهای اماراتی در حال آماده شدن برای خروج از تاسیسات نفتی بلحاف در استان شبوه واقع در جنوب شرق یمن و مشرف به دریای عرب هستند.

در همین رابطه، منابع سیاسی و نظامی در شبوه به العربی الجدید گفتند: نیروهای اماراتی در منطقه بلحاف که از تاسیسات گازی متعلق به شرکت توتال فرانسه به عنوان پایگاهی برای خود استفاده می‌کنند در حال آمادگی برای خروج از این تاسیسات و پایگاه العلم در منطقه جردان در شرق شهر عتق هستند.

منابع یاد شده افزودند: امارات که پس از افزایش تنش‌ها با نیروهای دولت مستعفی یمن که خواهان خروج نظامیان اماراتی از این منطقه به خصوص تاسیسات بلحاف برای راه‌اندازی مجدد آن و صادرات گاز مایع توسط شرکت توتال فرانسه هستند، بخشی از نیروهای خود را از بلحاف به حضرموت منتقل کرده بودند.

شرکت توتال از زمان آغاز درگیری‌ها در یمن فعالیت‌های مربوط به استخراج گاز از بلحاف را متوقف کرده است؛ طرحی که بزرگترین سرمایه‌گذاری گازی در یمن به شمار می رود.

منابع مذکور تصریح کردند: پس از فشارهای نیروهای وابسته به دولت مستعفی و محاصره منطقه بلحاف که نزدیک بود به درگیری آنها با نیروهای اماراتی منتهی شود، عربستان وساطت کرده است و کمیته‌ای در این باره تشکیل داد که اماراتی‌ها مهلتی دو تا سه ماهه برای خروج از بلحاف درخواست کردند.

این تحولات در حالی است که نیروهای عربستانی نیز روز گذشته فرودگاه عتق را ترک کردند و همه تجهیزات و سربازان خود را به مرزهای مشترک با یمن منتقل کردند.

خروج نظامیان اماراتی، نیروهای وابسته به شورای انتقالی را مجبور به ترک بلحاف خواهد کرد.

نیروهای اماراتی موجود در بلحاف آخرین نیروهای ائتلاف عربی در شبوه به شمار می روند لذا خروج آنها منجر به انتقال کنترل کامل استان شبوه به نیروهای دولت مستعفی به جز منطقه بیجان (تحت تسلط انصارالله) می شود.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟