واکنش صدر به تظاهرات امروز معترضان: حشدالشعبی سابقه‌اش را حفظ کند/ درگیری با نیروهای امنیتی زشت است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
رهبر جریان صدر عراق، با اشاره تلویحی به اینکه شرکت کنندگان در اعتراضات علیه نتایج انتخابات، نیروهای الحشد الشعبی هستند، درگیری آنها با نیروهای امنیتی را کاری زشت خواند.

«مقتدی صدر»، رهبر جریان صدر عراق، با اشاره تلویحی به اینکه شرکت کنندگان در اعتراضات علیه نتایج انتخابات، نیروهای الحشد الشعبی هستند، درگیری آنها با نیروهای امنیتی را کاری زشت خواند.

او با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به تنش‌های پیش‌آمده در تظاهرات عصر امروز معترضان به نتایج انتخابات، تأکید کرد که نباید «تظاهرات مسالمت‌آمیز درباره شکایت‌های انتخاباتی به تظاهرات خشونت‌آمیز و کوچک شمردن دستگاه حکومت تبدیل شود».

صدر افزود که حکومت نیز حق ندارد که در برخورد با معترضان مسالمت‌جو خشونت پیش گیرد و تأکید کرد که تظاهرات مسالمت‌آمیز حقی عقلی و شرعی و قانونی است.

او نوشت: «خطاب به معترضان می گویم که الحشد الشعبی یک گروهی جهادی است و آرزو دارم که وجهه آنان به چیز دیگری آلوده نشود، از حقوق افراد منضبط آنان دفاع می‌کنیم و شهدای آنان در جنگ با تروریسم را عزت و افتخار می‌شمریم و هرگز فراموش نخواهیم کرد، سابقه‌تان را حفظ کنید و بدانید که “دولت اکثریت ملی” به دور از پروژه‌های سیاسی داخلی و خارجی که در پی منافع حزبی و فرقه‌ای در پی ضربه زدن به شما هستند، مدافع شما خواهد بود».

او تأکید کرد که درگیری با نیروهای امنیتی امری زشت است، «شما پیروان حشد مجاهدید و نیروهای امنیتی مدافعان میهن‌اند».

صدر بیانیه خود را با هشتگ «حشد و نیروهای امنیتی برادرند» پایان داد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟