حاکم نظامی سودان: در پی تشکیل دولتی غیرنظامی و تکنوکرات هستیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
فرمانده کل نیروهای مسلح سودان تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در پی حفاظت از روند انتقال دموکراتیک قدرت در کشور هستند.

ژنرال عبدالفتاح البرهان، فرمانده کل نیروهای مسلح سودان، تأکید کرد که نیروهای نظامی این کشور در پی حفاظت از روند انتقال دموکراتیک قدرت در کشور هستند.

او در دیدار با «اولسون ابو سانجو»، فرستاده ویژه اتحادیه آفریقا در امور سودان، گفت که نیروهای نظامی سودان در پی برگزاری انتخابات آزادی هستند که دولتی غیر نظامی و منتخب ملت را بر سر کار آورد که نماینده آمال ملت سودان باشد.

البرهان افزود که در پی تعیین نخست‌وزیری است که دولتی مدنی و تکنوکرات تشکیل دهد و اداره کشور را به عهده گیرد و تأکید کرد که در حال بررسی همه طرح‌های پیشنهادی داخلی و خارجی برای تحقق منافع ملی است.

وی گفت که نیروهای نظامی سودان به وحدت ملی در این کشور اهمیت می‌دهند و راه‌حل‌هایی را می‌پذیرند که از اجماع همه مردم سودان برخودار باشد.

البرهان تأکید کرد که نیروی نظامی سودان به ضرورت تحقق شعارهای انقلاب دسامبر ایمان دارد و در پی تحقق دولتی از افراد شایسته و تکنوکرات است.

همزمان سرهنگ طاهر ابو هاجه، مشاور رسانه‌ای البرهان، تأکید کرد که تشکیل دولت جدید در سودان بسیار نزدیک شده است.

این در حالی است که بحران سیاسی ناشی از کودتای نظامی در سودان وارد هفته دوم خود شد و هنوز گروه‌های مدنی از مخالفت خود با تصمیمات فرمانده ارتش عقب‌نشینی نکرده‌اند.

در 25 اکتبر، ژنرال البرهان دولت عبدالله حمدوک را منحل اعلام کرد و حمدوک و شماری از وزرا و مقامات دولت را بازداشت کرد. این اقدام با واکنش منفی کشورهای غربی مواجه شد و صدها میلیون دلار کمک‌های غرب به سودان متوقف شد.

روز گذشته حمدوک آزادی وزرا و از سرگیری فعالیت دولت را «پیش‌درآمد حل بحران سیاسی در کشور» دانست.

او که پیش‌تر توسط ارتش به نقطه نامعلومی منتقل شده بود، تحت فشار افکار عمومی و جامعه بین‌المللی بار دیگر به منزل خود منتقل شد هرچند گفته می‌شود که در حصر خانگی به سر می‌برد.

حمدوک در منزل خود با سفرای امریکا و انگلستان و نروژ دیدار و بر مشروعیت دولت خود و نهادهای انتقالی تأکید کرد.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟