قرداحی: وابسته به منصب وزارت نیستم/نمی خواهم نه نخست وزیر و نه عربستان را به چالش بکشم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
وزیر اطلاع رسانی لبنان در پی درخواست ها مبنی بر استفعای او از منصب وزارت اطلاع رسانی لبنان گفت وابستگی ای به وزارت ندارد و در پی به چالش کشیدن نخست وزیر و یا عربستان نیست.

«جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان در پاسخ به درخواست از او برای استعفا در پی بحران دیپلماتیک پیش آمده بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری، گفت: به صندلی وزارت وابسته نیستم و هیچ کس را به چالش نخواهم کشید.

وی در سخنانی پس از دیدار با «نبیه بری»، رئیس پارلمان لبنان گفت: بری یک مرجع بزرگ ملی است، افتخار ملاقات با ایشان و شنیدن نظرات ایشان را درباره مسائل مختلف داشتم، این، همه صحبت‌های ما بود و موضوع استعفای من از دولت را مطرح نکردیم.

وی با اشاره به اینکه اینگونه نشان داده شد که پرونده جرج قرداحی مشکل اصلی لبنان است و همه مشکلات اصلی را فراموش کردند، درباره درخواست‌ها برای استعفای خود گفت: در کشور دو نظر وجود دارد. گروهی موافق استعفا هستند و گروه دیگر با ابعاد بسیار بزرگ‌تر با من همبستگی می‌کنند؛ چرا که موضع من نشانه عزت و پایبندی به حاکمیت کشور است.

وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره اینکه آیا ضمانت هایی در مقابل استعفایش دریافت کرده است یا نه، گفت: در صورت تحقق ضمانت‌هایی که از بشاره پترس الراعی، اسقف مارونی‌های لبنان دریافت کرده‌ام، من حاضر به استعفا هستم. من به یک منصب وزارتی متکی نیستم و نمی‌خواهم هیچ طرفی نه نخست‌وزیر و نه عربستان که آن را دوست دارم و برایش احترام قائل هستم و روابط نزدیکی با آن داریم را به چالش بکشم.

قرداحی در ادامه تصریح کرد: آنچه به دلیل اظهاراتی که دو ماه قبل از تصدی پست خود به عنوان وزیر اطلاع رسانی مطرح کردم، رخ داد یک طوفان غیرمنتظره بود. یک نوع باج‌خواهی وجود دارد. سعه صدر عربستان بیشتر از اینها است و کشورهای عضو شورای همکاری عزیزان ما هستند و سعه صدر بیشتر از این دارند.

وی اشاره کرد ما نمی خواهیم کسی را تحریک کنیم و تاکید کرد ارتباطی بین من و عدم تشکیل جلسه دولت وجود ندارد و راه حل در دست نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان است.

طبق گزارش وبسایت Lebanonon، قرداحی خواستار سه تضمین از سوی الراعی برای پذیرش استعفا شده بود؛ نخست رفع تمامی محدودیت‌های اعمال شده اخیر از سوی کشورهای عضو شورای همکاری بر لبنان، دوم، عدم تکرار چنین اقداماتی با هر موضع سیاسی مشابه و سوم اینکه قرداحی از کسی عذرخواهی نکند چرا که مرتکب اشتباهی نشده است.

پیش از این اظهارات «جرج قرداحی»، وزیر اطلاع رسانی لبنان، در روابط بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری بحران آفریده است. وی درباره جنگ یمن گفته بود: جنگ یمن بیهوده است و باید متوقف شود و حوثی ها از خود در برابر تجاوز خارجی دفاع می کنند.

این اظهارات بحران دیپلماتیکی بین لبنان و برخی از کشورهای عضو شورای همکاری به وجود آورد و در پی آن عربستان، کویت، امارات و بحرین سفرا و دیپلمات های خود را از لبنان فراخوانده و سفرای لبنان را اخراج کردند.

 

منبع:https://mdeast.news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟