اولمرت: هدف از تهدیدات اسرائیل، تاثیرگذاری بر روند مذاکرات هسته‌ای است

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی تاکید کرد که اسرائیل تاسیسات هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار نخواهد داد.

روزنامه معاریو به نقل از ایهود اولمرت تاکید کرد که هدف از اقدامات رژیم صهیونیستی به بهانه آماده شدن جهت حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران، صرفا ترساندن آمریکایی‌ها است.

اولمرت گفت که “اسرائیل” ده‌ها سال است که بودجه‌های هنگفت اختصاص می‌دهد و خود را برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران آماده می‌کند و همین مسئله موجب هدر رفتن میلیاردها دلار و ضربه به منافع امنیتی و اوضاع معیشتی اسرائیلی‌ها خواهد شد.

وی سیاست‌های نفتالی بنت نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران را مورد حمله قرار داد و هشدار داد که چنین سیاست‌هایی به تنش و درگیری با آمریکا منجر خواهد شد.

اولمرت اظهارات اخیر بنت که گفته بود “اسرائیل” خود را نسبت به هرگونه توافق هسته‌ای قدرت‌های بزرگ با ایران مقید نمی‌داند، نگران کننده خواند.

وی خواستار گفتگوی دیپلماتیک آرام با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و اجتناب از هرگونه اظهارنظر تند و تنش‌آفرین با این کشور شد. اولمرت تصریح کرد که تحقق منافع رژیم صهیونیستی بیش از هر کشور دیگری مرتبط با آمریکا است و اسرائیلی‌ها برای مقابله با چالش‌های سرنوشت‌ساز پیش‌روی خود از آمریکا بی‌نیاز نخواهند بود.

ایهود اولمرت خاطر نشان کرد که همکاری دولت بنیامین نتانیاهو به دولت دونالد ترامپ برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران اشتباهی فاجعه‌بار بود که ضرر زیادی برای “اسرائیل” داشت.

وی گفت که ایرانی‌ها تا دست‌یابی به سلاح اتمی فاصله زیادی دارند و طرف‌هایی که در این زمینه بزرگ‌نمایی می‌کنند، به ویژه آمریکا، مصلحت خود را در این می‌بینند تا توجیه و بهانه‌ای برای بازگشت به توافق هسته‌ای جور کنند.

با این حال، اولمرت تاکید کرد که از عملیات‌های مخفیانه برای تاثیرگذاری بر برنامه هسته‌ای ایران حمایت خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟