ایمن عوده: اشغالگری اسرائیل مشکل اصلی منطقه است؛ نه ایران

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
ایمن عوده رهبر فهرست مشترک عربی در کنست اسرائیل هفته گذشته در مصاحبه ای با یک شبکه تلویزیونی لبنانی ضمن محکومیت عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو مدعی شد موضوع اصلی در پشت پرده توافق های جاری میان کشورهای عربی و اسرائیل ایران است و نه مساله فلسطین.

عوده افزود توافقات حاضر بیش از هر چیز با هدف مقابله و مهار ایران است که به لحاظ اخلاقی و ملی غیرقابل قبول است.

اظهارات عوده در حالی است که بلوک نمایندگان فهرست مشترک عربی از تایید توافق صلح ابراهیم در جلسه کنست اسرائیل سرباز زدند و 13 نماینده عرب تبار کنست به آن رای منفی دادند و دو نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری از حضور در جلسه رای گیری بازماندند.

همزمان تال براون ژنرال ارتش اسرائیل در مصاحبه با نشریه ماکور ریشون با اشاره به اظهارات ایمن عوده مدعی شد نمایندگان عرب حاضر در کنست تا حد امکان بر ضد منافع اسرائیل گام بر می دارند. وی افزود افرادی همچون عوده ضمن دفاع از دشمنان ما می کوشند تا منافع و امنیت ملی اسرائیل را به چالش کشیده و آن را تضعیف نمایند. همچنین شاهین صرصور کنشگر مشهور سیاسی عرب که در 12 سال اخیر سمت مشاوره پارلمانی نمایندگان عرب تبار کنست را عهده دار بوده است نیز ضمن انتقاد از موضع ایمن عوده و سایر نمایندگان فهرست مشترک عربی در مخالفت با تصویب عادی سازی روابط رژیم با ابوظبی اظهار داشت: «اقدام اخیر فهرست مشترک عربی عاقلانه نبود. برای جریانی که همواره خود را مدعی راهبری صلح میان اعراب و یهودیان در اسرائیل می داند، این رای منفی نشانگر وجود استانداردی دوگانه در مواجهه با مساله صلح است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟