گاردین: امارات از طریق پایگاه‌های هوایی مصر، تسلیحات به «خلیفه حفتر» ارسال می‌کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
روزنامه گاردین در گزارشی اعلام کرد که محموله‌های سلاح به دو طرف منازعه لیبی علیرغم تصمیم سازمان ملل در ممنوعیت ارسال تسلیحات به این کشور متوقف نشده است.

این روزنامه بریتانیایی در گزارش خود افزود: امارات و ترکیه به ارسال سلاح به طرفین نزاع لیبی یعنی دولت وفاق ملی و ارتش ملی لیبی به رهبری حفتر در چارچوب جنگی نیابتی خود در این کشور ادامه می دهند؛ جنگی که تاکنون راهکارهای سیاسی ناتوان از حل آن بوده است.

گاردین در ادامه نوشت: گزارش‌های هوانوردی و تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که دو کشور با استفاده از هواپیماهای نظامی اقدام به انتقال تسلیحات و ستیزه‌جو برای حمایت از نیروهای هم‌پیمان خود در لیبی می‌کنند.

در نبرد لیبی که 9 سال از آغاز آن می گذرد، ترکیه از دولت طرابلس که مورد تایید سازمان ملل است، حمایت می کند اما در مقابل، امارات در کنار مصر و عربستان از ژنرال بازنشسته حفتر پشتیبانی می‌‌کنند.

روزنامه بریتانیایی گاردین در ادامه نوشت:تصاویر ماهواره‌ای نشان می دهد که امارات به صورت مستمر از فرودگاه قصویره و الصحراوی خود پروازهایی به دو پایگاه نظامی در صحرای غربی مصر یعنی پایگاه سید البرانی در نزدیکی مرزهای لیبی و پایگاه جناکلیس در نزدیکی اسکندریه انجام داده است که برای انتقال تسلیحات بوده است.

گاردین در پایان اظهار داشت که لیبی اکنون به میدان رقابت قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شده است. تعدد کانون قدرت و بازیگر داخل لیبی، تعدد منافع در حوزه کشورهای همسایه و در محیط بین‌الملل وضعیت پیچیده‌ای را برای این کشور رقم زده است. از طرف دیگر به‌نظر می‌رسد که سازمان ملل هم توان و قدرت پایان دادن به این درگیری‌ها را ندارد و شاید هم تمایلی به این امر ندارد چرا که مصلحت قدرت‌های بزرگ در ادامه جنگ فرسایسی در این کشور نهفته است که با کمک به یکی از طرف‌های درگیر باعث طولانی شدن جنگ داخلی در لیبی شده‌اند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟