مقام امنیتی فراری عربستانی: محمد بن سلمان تحت تأثیر ولیعهد امارات از ورود روسیه به سوریه استقبال کرد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 «سعد الجبری»، مقام امنیتی بلندپایه عربستانی که در کانادا مخفی شده تأکید کرد که «محمد بن سلمان» عامل تغییر سیاست های عربستان در سوریه و مشوق حضور نظامی روسیه در این کشور بود.

به گزارش «گاردین»، الجبری در شکوائیه خود علیه ولیعهد عربستان در دادگاهی در ایالات متحده تأکید کرد که بن سلمان در سال 2015 پس از آنکه ولیعهد و وزیر دفاع و مسئول اصلی سیاست خارجی عربستان شد دستور تغییر سیاست های عربستان در سوریه را صادر کرد و  به ورود نظامی روسیه به سوریه چراغ سبز نشان داد.

تا آن زمان، عربستان از گروه های مسلح مخالف سوریه حمایت می کرد و دربرابر ایران مدافع حکومت بشار اسد بود، اما بن سلمان «تحت تأثیر اندیشه های محمد بن زاید پس از دیداری که در فوریه 2015 در ابوظبی داشتند نظر خود را در این باره تغییر داد».

الجبری افزوده که در اوت 2015 «جان برینان»، رئیس سازمان اطلاعات امریکا، با وی (الجبری) دیدار کرده تا اعتراض دولت وقت امریکا به سیاست عربستان را به وی ابلاغ کند.

الجبری افزوده که «برینان در آن دیدار از چراغ سبز محمد بن سلمان به دخالت روسیه در سوریه ابراز نگرانی کرد چون تا آن زمان هنوز روسیه وارد پرونده سوریه نشده بود» و تأکید کرده که پیغام برینان را به ولیعهد عربستان منتقل کرده «اما او با عصبانی شد».

این مقام امنیتی عربستانی ادامه داده که علت کنار گذاشته شدن او نیز انتقال همین پیغام بوده است.

سعد الجبری به صورت مخفیانه در کانادا به سر می برد و اخیرا ولیعهد عربستان را متهم کرده که تیمی را برای ترور وی به کانادا اعزام کرده است.

در پی شکایت رسمی وی از ولیعهد عربستان در دادگاهی در امریکا، این دادگاه حکم احضار برای محمد بن سلمان و 14 مقام دیگر عربستانی صادر کرده است.

او مدعی است که اطلاعات محرمانه مهمی در اختیار دارد که ممکن است به روابط عربستان با امریکا آسیب جدی وارد کند و مقامات عربستان را نگران کرده و می خواهند او را سر به نیست کنند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟