طرح الحاق کرانه باختری و بودجه؛ دو عامل تعمیق اختلافات میان نتانیاهو و گانتس

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«یزهار شای»، وزیر علوم و فناوری اسرائیل سرنگونی دولت کنونی را دور از ذهن دانست.

 

وزیر علوم اسرائیل اظهار داشت علیرغم ناکامی در تلاش‌های جدید برای حل و فصل بحران میان دو حزب اصلی یعنی «لیکود» و «آبی سفید» درخصوص دو مساله الحاق کرانه باختری و بودجه، سرنگونی دولت کنونی در نتیجه این اختلافات را بعید دانست و افزود: ضروری است که دولت کنونی به فعالیت‌ها و اقدامات خود ادامه دهد.

یزهار شای که عضو حزب آبی سفید است، عنوان کرد:تصویب بودجه دو سال همانطور که حزب متبوعش می خواهد با انجام اصلاحات و تغییرات بزرگ بر قانون بودجه امری شدنی است.

وی درباره طرح الحاق کرانه باختری گفت: توافقات قبلی برای هر دو طرف خوب است و نباید با اقدامات یکجانبه آن را تحت الشعاع قرار داد، حزب آبی سفید از راهکار دو دولتی حمایت می کند.

شای افزود: نخست‌وزیری بنی گانتس موضوعی است که برای همه خوب خواهد بود.

این اظهارات یزهار شای، وزیر علوم اسرائیل در حالی مطرح می شود که بحران موجود میان لیکود و آبی سفید هنوز به قوت خود باقی است، این امر به نگرانی‌ها درخصوص سرنگونی دولت کنونی دامن زده است.

«بنیامین نتانیاهو»، رئیس حزب لیکود و «بنی گانتس»، رئیس حزب آبی سفید شامگاه جمعه گذشته برای گفت‌وگو بر سر دو پرونده مورد اختلاف (طرح الحاق کرانه باختری و بودجه) نشستی ترتیب دادند اما بدون دستیابی به توافق یا حصول هر گونه پیشرفتی این نشست پایان یافت، نتانیاهو خواهان آن است که بودجه اسرائیل فقط برای سال آتی تدوین و تصویب شود اما بنی‌گانتس اصرار دارد که باید بودجه برای دو سال آتی تصویب شود.

در همین رابطه، رسانه‌های اسرائیلی می گویند که تدوین بودجه یک سال یا دو سال آتی آثار سیاسی پررنگی به دنبال خواهد داشت چرا که تصویب بودجه یکسال، این فرصت را به نتایناهو می‌دهد که دولت را به شکست بکشاند و در اواخر سال 2020 جاری دوباره انتخابات پارلمانی برگزار کند و فرصت نخست‌وزیری را از بنی‌گانتس بگیرد.

در موضوع الحاق کرانه باختری، هر دو طرف از آن حمایت می‎‌کنند اما اختلاف تنها در برخی جزئیات نظیر مناطق، مساحت‌

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟