«ولید المعلم»: مواضع روسیه در حمایت از سوریه به قوت خود باقی است/ از ژنرال «خلیفه حفتر» در لیبی حمایت می کنیم

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«ولید المعلم»، وزیر امور خارجه سوریه، تأکید کرد که پیامدهای «قانون قیصر» بر سوریه اندک نخواهد بود و خواستار تبدیل این قانون به فرصتی برای خودکفایی شد.

 

او در کنفرانسی مطبوعاتی در دمشق که امروز (سه شنبه، 23 ژوئن) برگزار شد گفت که هدف از این قانون «گشودن دروازه به روی تروریست ها برای ازسرگیری فعالیت هایشان است» و افزود که سوریه به تعامل با تحریم های یکجانبه عادت دارد.

المعلم وزیر امور خارجه امریکا و نماینده رئیس جمهور این کشور در امور سوریه را افراد دروغگویی خواند و گفت که کسانی که مدعی دنبال کردن منافع ملت سوریه هستند برای سفره غذای آنها نقشه نمی کشند.

وی افزود که باید این قانون را به فرصتی برای تحقق خودکفایی و تقویت روابط با دوستان و متحدان سوریه تبدیل کرد.

وزیر امور خارجه سوریه گفت که کشورش به راه حل سیاسی در سوریه پایبند است و  هیچ گونه دخالت خارجی در فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی را اجازه نمی دهد.

وی مطالب مطرح شده در کتاب خاطرات «جان بولتون» را که در آن گفته بود رئیس جمهور امریکا می خواست فرستاده ای را برای مذاکره با حکومت سوریه به دمشق بفرستد تأیید کرد.

المعلم گفت که بشار اسد تا زمانی که مردم سوریه بخواهند در قدرت خواهد بود و تصمیم گیری در این باره با پومپئو و دیگران نیست و «اجازه نمی دهیم آنها در این باره تصمیم بگیرند».

وی درباره روابط سوریه با روسیه نیز تأکید کرده که در این باره سروصدای فراوانی به پا شده اما واقعیت آن است که موضع روسیه در حمایت از سوریه به قوت خود باقی است و افزود که «دوستان روس ما برای مبارزه با تروریسم در سوریه قربانیان زیادی دادند» و افزود که میان دو طرف تقریبا هرروزه مشورت و تعامل برقرار است.

وزیر خارجه سوریه درباره تحولات لیبی نیز تأکید کرد که دمشق از «ارتش ملی لیبی» به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر حمایت می کند و بر اهتمام خود به یکپارچگی و استقلال سوریه تأکید می کند.

او گفت که دمشق «در کنار دوستانمان در مصر در دفاع ایشان از امنیت ملی و امنیت قومی عربی» می ایستد و افزود که سوریه آماده تأمین هرگونه حمایت لازم برای آنان «با چشم پوشی از مواضع آنان درباره مسائل سوریه» است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟