«مولود چاووش اوغلو»: مصر در لیبی طبق دستورات فرانسه و امارات عمل می کند

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
«مولود چاووش اوغلو»، وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه مصر در موضوع لیبی طبق دستورات فرانسه و امارات عمل می‌کند، اظهار داشت سیاست‌های پاریس در مورد لیبی متناقض است.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه در واکنش به اظهارات «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر درباره پرونده لیبی عنوان داشت: صحبت از یک خط قرمز در مرکز لیبی با هدف دست‌یابی به چاه‌های نفت است یا اینکه نقشی را به نفع دیگران ایفا می‌کند.

السیسی پیشتر گفته بود که هرگونه مداخله مستقیم مصر در لیبی با مشروعیت بین المللی همراه است و دو منطقه سرت و الجفره خط قرمز قاهره است و ارتش مصر، گروه‌های لیبی را در آن منطقه را مسلح خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در واکنش به این اظهارات تصریح کرد: «این دو شهر از مرزهای مصر فاصله زیادی دارند و در مرکز لیبی قرار دارند پس چگونه خط قرمزی برای مصر به حساب می‌آیند؟ السیسی به نیابت از طرف‌های دیگر فعالیت می‌کند یا اینکه چشم طمعی در خاک لیبی دارد. او باید دلایل این امر که این دو منطقه را خط قرمز نامیده است، برملا کند.»

وی افزود: فرانسه در سیاست‌هایش در مساله لیبی دچار تناقض است، چراکه از یک سو از خلیفه حفتر حمایت می‌کند و از سوی دیگر از شورای امنیتی حمایت می‌کند که دولت وفاق لیبی به ریاست فائز السراج در آن عضویت دارد.

مولود چاووش اوغلو اظهار داشت: دولت وفاق در مقطع اخیر از حمایت کشورهای بسیاری بهره‌مند شده است، به ویژه پس از آنکه با کمک‌های ترکیه؛ کفه ترازو به نفع آن سنگینی کرد. این وضعیت برای امارات و فرانسه نگران کننده شده است.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟