سفر قریب الوقوع «بنی گانتس» به اردن برای مذاکره بر سر الحاق کرانه باختری

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
منابع دیپلماتیک غربی در پایتخت اردن از احتمال سفر «بنی گانتس»،وزیر دفاع اسرائیل به امّان برای دیدار با ملک عبدالله دوم با هدف گفت‌وگو بر سر الحاق منطقه غور اردن و بخش‌هایی از کرانه باختری خبر دادند.

روزنامه‌های اردنی به نقل از منابع دیپلماتیک غربی در امّان اعلام کردند که بنی گانتس، معاون نخست‌وزیر و وزیر دفاع اسرائیل به زودی به اردن سفر و با پادشاه این کشور دیدار خواهد کرد.

روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» هم به نقل از منابعی در پایتخت اردن نوشت که گانتس سفر ویژه‌ای به اردن طی هفته‌های آتی خواهد داشت.

اسرائیل هیوم تصریح کرد: گانتس در تلاش برای آرام‌سازی تنش به وجود آمده میان دو کشور در آستانه آغاز اجرای طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به حاکمیت اسرائیل با ملک عبدالله دوم دیدار خواهد کرد.

این روزنامه عبری‎‌زبان افزود: گانتس می خواهد به پادشاه اردن اطمینان‌خاطر بدهد و نگرانی‌های وی درباره عملیات الحاق اراضی مذکور را رفع کند، او مطمئن است که می تواند این کار را انجام دهد.

اسرائیل هیوم در پایان اظهار داشت: «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن، عملیات قریب الوقوع الحاق را فاجعه‌ای توصیف کرده است که به فروپاشی توافق صلح با اردن منجر خواهد شد.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟