بلومبرگ از تلاش های جدید کویت برای رفع اختلاف کشورهای شورای همکاری خبر داد

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
خبرگزاری بلومبرگ فاش کرد کویت تلاش های جدیدی را برای میانجیگری با هدف رفع اختلاف کشورهای خلیج که از سال 2017 به وجود آمده و رسیدن به یک توافق رهبری می کند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که در دور جدید مذاکرات پیشنهاد امریکا به عربستان و امارات برای بازگشایی حریم هوایی خود به روی قطر بررسی می شود.

این منبع افزود میانجیگران تلاش می کنند عربستان و قطر را بدون هیچ عکس العمل یا پیشروی در مواضع خود به قبول این پیشنهاد راضی کنند چرا که هیچ مذاکره مستقیمی میان دو طرف از سال گذشته وجود ندارد.

بلومبرگ تاکید کرد بحران خلیج بر تجارت، حمل و نقل، امنیت و همکاری بهداشتی میان کشورهای منطقه تاثیر منفی گذاشته است و حتی در اختلاف میان شهروندان کشورهای مختلف با یکدیگر نیز تاثیر گذار بود.

بلومبرگ افزود واشنگتن که معتقد است همکاری میان کشورهای خلیج در تلاش های با هدف جلوگیری از نفوذ ایران تاثیر قطعی دارد برای متحد کردن کشورهای خلیج بر آن ها فشار آورد اما نتیجه ای نداشت.

خبرگزاری بلومبرگ همچنین به سخنان «صباح الخالد الصباح»، نخست وزیر کویت اشاره کرد که گفت: «تلاش ها ادامه دارد و اکنون بیش از هر زمان دیگری امیدواریم، عادت کردیم اگر گامی به جلو رفتیم دو گام به عقب برداریم اما الآن اگر گامی جلو برویم گام دیگر را پشت آن به جلو بر می داریم.»

بلومبرگ این اظهارات را اشاره ای به پیشرفت مذاکرات به میانجیگری کویت برای حل بحران خلیج دانست.

بحران خلیج در 5 ژوئن 2017 با قطع رابطه عربستان، امارات، بحرین و مصر با قطر آغاز شد.

کشورهای محاصره کننده قطر به اتهام حمایت قطر از تروریسم قطر را تحریم کردند اما دوحه با تکذیب ادعای آنها این 4 کشور را به تلاش برای اعمال تسلط خود بر تصمیم حاکمیتی قطر متهم می کند.

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟