اسرائیل نگران از شلیک موشک های نقطه زن از جنوب سوریه، غزه، لبنان، یمن

در twitter به اشتراک بگذارید
در whatsapp به اشتراک بگذارید
در telegram به اشتراک بگذارید
 رسانه های روسیه از دریافت اطلاعاتی اسرائیلی درباره احتمال درگیری میان اسرائیل و نیروهای وابسته به ایران در جنوب سوریه خبر دادند.

نشریه روسیه ای «نیزاویسیمایا گازتا»، در گزارشی تأکید کرد که سناریوی تبدیل جنوب سوریه به میدان جنگ در سال 2021 بسیار محتمل شده و افزود که این جنگ نخستین جنگ اسرائیل در مناطق شمالی خواهد بود.

این گزارش که براساس گزارش پژوهشگاه مطالعات امنیت ملی دانشگاه تل آویو تنظیم شده تأکید کرده که اسرائیل تدابیر گسترده ای را برای این سناریو چیده است.

گزارش این پژوهشگاه که موضوع آن بررسی تهدیدهای اصلی اسرائیل در سال 2021 است افزوده که نیروهای نزدیک به ایران در سوریه توانایی افزایش دقت حملات خود به مواضع اسرائیل را تا حد زیادی افزایش داده اند.

براساس این گزارش، اسرائیل مصمم به ادامه عملیات خود برای تضعیف محور وابسته به ایران در سوریه به منظور جلوگیری از تبدیل آن به تهدیدی جدی و تقویت جبهه نظامی نزدیک به اسرائیل است.

تحلیلگران نشریه روسیه ای افزوده اند که یکی از ابعاد مهم این موضوع تلاش های حزب الله لبنان برای پیشرفت در عرصه تولید و تأمین موشک های نقطه زن است که خطری جدی برای پدافند هوایی اسرائیل شمرده می شود.

در این گزارش احتمال درگیری نظامی درصورت بازگشت رئیس جمهور امریکا به توافق هسته ای با ایران نیز منتفی دانسته نشده است.

در روزهای اخیر نیز شاهد افزایش حملات اسرائیل به مواضع نیروهای وابسته به ایران در سوریه بوده ایم، ضمن اینکه ارتش اسرائیل مواضع خود برای حفاظت از امنیت جنوب اسرائیل را تقویت کرده و سامانه ضد موشکی خود را در نزدیکی ایلات فعال کرده است.

تحلیل این نشریه روسیه ای این اقدامات اسرائیل را به احتمال حملات موشکی به اسرائیل از نقاطی غیر از نوار غزه ازجمله از شمال غرب یمن مرتبط دانسته است، به خصوص که «یمن درسال گذشته بارها نشان داد که می تواند تهدیدی جدی برای اسرائیل باشد».

منبع:https://mdeast.news/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آیا مطمئن هستید که می خواهید قفل این پست را باز کنید؟
باز کردن قفل باقی مانده : 0
آیا مطمئن هستید که می خواهید اشتراک را لغو کنید؟